227439

نوری: خط دفاعی استقلال گل نخوردن را باور کرده/ باید یک جام برای استقلال کنار بگذارند

دنیای معدن- پیشکسوت تیم فوتبال استقلال گفت: طی چند سال اخیر منتقد سرسخت خط دفاعی استقلال بودم؛ اما در این فصل خیال‌مان از خط دفاعی راحت است و در این ۱۲ بازی سنگ تمام گذاشتند

به گزرش دنیای معدن، محمد نوری در گفت‌وگو با میزان، درباره پیروزی تیم فوتبال استقلال مقابل فولادخوزستان اظهار داشت: مسابقه خوبی بود، اما در نیمه اول بار فنی بالایی نداشت. نیمه دوم که نیمه مربیان است و خیلی بهتر بازی کردند، یخ بازی آب شد و خلاقیت بازیکنان هم بالا رفت. استقلال روان بازی می‌کند و طی چند هفته گذشته نتایج خوبی کسب کرده و صدرجدول را تصاحب کرده‌اند. آخر فصل کسی به بازی خوب امتیاز نمی‌دهد بلکه همه قهرمان را می‌شناسند.

وی درباره عملکرد خط دفاعی و حمله استقلال عنوان کرد: طی چند سال اخیر منتقد سرسخت خط دفاعی استقلال بودم؛ اما در این فصل خیال‌مان از بابت خط دفاعی راحت است و در این ۱۲ بازی سنگ تمام گذاشتند. البته عملکرد خوب سیاوش یزدانی در قلب خط دفاعی بی‌تاثیر نیست و به نظر من باید در تیم ملی فیکس بازی کند. او خیلی خوب تیم را مدیریت می‌کند و به خوبی وظایفش را انجام می‌دهد که همین امر باعث می‌شود آرامش و تمرکز تیم بالا برود. خط دفاعی استقلال به بلوغ فکری رسیده و گل نخوردن را باور کرده‌اند.

*مظاهری باید به نظرات کادرفنی و باشگاه احترام بگذارد

پیشکسوت تیم فوتبال استقلال افزود: خط حمله استقلال از لحاظ آماری خوب کار کرده؛ اما ما توقع داریم بهتر از این‌ها باشد. از کناره‌ها خوب حمله می‌کنند و رودی ژستد در سرزنی خوب عمل می‌کند. توصیه من این است که در نیم فصل یک بازیساز و وینگر باکیفیت و باتجربه جذب کنند تا هم مهاجم‌ها صاحب موقعیت شوند و هم از کناره‌ها بتوانیم در خط دفاعی حریف شکاف ایجاد کنیم.

نوری در رابطه با تخلف مظاهری در تمرینات و جریمه او تصریح کرد: به اعتقاد من بازیکنی که قرارداد میلیاردی می‌بندد باید تابع دستورات کادرفنی باشد. رشید مظاهری یک دروازه‌بان بی‌حاشیه و فوق‌العاده است؛ اما با این حال باید به نظرات کادر و باشگاه احترام بگذارد و فرقی نمی‌کند چه کسی باشد هر کسی که آرامش تیم را برهم بزند باید جریمه شود. حسینی هم یک دوره سخت را پشت سر گذاشت، اما تمرینات خوبی انجام داد و اکنون یک بار دیگر به اوج برگشته. هر بازیکنی ممکن است اشتباه کند، رشید بازیکن جوانی است و امیدوارم متحول شود و دوباره به اوج خودش بازگردد.

*دیدار با آلومینیوم چالشی جدی برای استقلال خواهد بود

وی در خصوص واگذاری سرخابی‌ها به شرکت‌های خصوصی عنوان کرد: ما چندین ساله که منتظریم این اتفاق بیوفتد. اینکه شرکت‌ها قانونمند باشند و از لحاظ مالی بتوانند تیم را کمک کنند خیلی خوب است؛ اما این اتفاق باید زودتر رخ می‌داد تا خطر حذف از آسیا ما را تهدید نمی‌کرد. استقلال هواداران میلیونی دارد و مطمئنا به بخش خصوصی نمی‌دهند و اگر این اتفاق بیفتد مطمئناً دست‌های پشت پرده برای دخالت در امور باشگاه مجدد وجود خواهد داشت.

پیشکسوت تیم فوتبال استقلال در پایان درباره دیدار پیش روی این تیم مقابل آلومینیوم اراک خاطرنشان کرد: فکر می‌کنم دیدار با آلومینیوم چالش جدی برای استقلال خواهد بود؛ زیرا این تیم غیرقابل پیش‌بینی است و جدا از بازی قبلی‌شان خیلی سخت گل می‌خورند. مسلماً هر تیمی که مقابل استقلال قرار می‌گیرد به دنبال امتیاز است و اگر آبی‌پوشان بتواند از سد آلومینیوم بگذرند کار بسیار بزرگی کرده‌اند. بازی‌هایی که از استقلال دیدم می‌توانم به جرات بگویم که آبی‌پوشان در پایان فصل مستحق قهرمانی هستند و باید این جام را برای این تیم کنار بگذارند؛ چرا که مطمئنا هیچ تیمی به پای این استقلال که من می‌بینم نخواهد رسید.

 

دیدگاهتان را بنویسید