227132

چینی: استقلال نباختن را یاد گرفته است/ ۲ گل خورده در ۱۱ بازی رویایی است

دنیای معدن- پیشکسوت تیم فوتبال استقلال گفت: استقلال نباختن را یاد گرفته و روند رو به رشدی داشته که امیدوارم به قهرمانی لیگ برتر ختم شود.

به گزارش دنیای معدن، علی چینی در گفت‌وگو با میزان، در خصوص پیروزی تیم فوتبال استقلال مقابل پدیده مشهد اظهار داشت: همانطور که پیش‌بینی می‌شد استقلال هفته‌ به‌ هفته شرایط خود را بهبود داد. با توجه به جذب بازیکنان زیاد که بیشتر آن‌ها جوان بودند، هماهنگی و رسیدن به یک هارمونی نیازمند گذر زمان بود و حالا می‌بینیم استقلال رفته فوتبال سبُک‌تر و روان تری ارائه می‌کند و در حال بهتر شدن است.

وی ادامه داد: نیمه اول این مسابقه بسیار عالی بود و با ۳ گل از حریف پیش افتادیم و در نیمه دوم به صلاحدید کادرفنی بازیکنان رو به اداره‌ جریان بازی آوردند و انرژی خود را برای تقابل با تیم سرسخت و بدقلق فولاد ذخیره کردند. در کل ۳ امتیاز بسیار مهمی کسب کردیم که باعث شد در صدر جدول قرار بگیریم.

*سلمانی بازیکنی خوب و رونده است 

چینی درباره گلزنی دو مهاجم استقلال در این مسابقه گفت: این اتفاق بسیار خوبی بود که ژستد و رمضانی گل زدند، ژستد در بازی‌های قبلی هم تاثیرگذار بود، اما از دید هواداران یک مهاجم باید گلزنی هم بکند که در این بازی اتفاق افتاد. این گل را به فال نیک می‌گیریم و هفته‌های بعد هم منتظر هنرنمایی ژستد، رمضانی و سایر مهاجمان استقلال از جمله مطهری، قاسمی‌نژاد و... خواهیم ماند.

پیشکسوت استقلال در رابطه با عملکرد خوب جعفر سلمانی در ترکیب آبی‌پوشان عنوان کرد: در ابتدا از سلمانی انتقاداتی می‌شد، اما او در حمله بسیار خوب عمل می‌کند و فقط کمی در دفاع ضعف دارد. سلمانی روی هم رفته بازیکنی خوب و رونده است و در ترکیب استقلال جا افتاده و می‌تواند کمک زیادی به ما بکند. با برگشتن وریا غفوری، کوین یامگا می‌تواند یک قدم جلوتر بازی کند و شرایط بهتر هم خواهد شد.

*دفاع تیمی خوب و مستحکم، حاصل تلاش تمام تیم است

چینی در پایان در خصوص شرایط خوب و با ثبات استقلال گفت: استقلال نباختن را یاد گرفته و روند رو به رشدی داشته که امیدوارم به قهرمانی لیگ برتر ختم شود. آمار ۲ گل خورده در ۱۱ بازی بسیار رویایی است و البته فقط به عملکرد خوب مدافعان تیم بر نمی‌گردد بلکه نشان دهنده دفاع تیمی خیلی خوب و مستحکم از سوی تمام تیم است.

پیشکسوت تیم فوتبال استقلال خاطرنشان کرد: آبی‌پوشان با از دست دادن توپ از همان ابتدا تلاش زیادی برای بازپس‌گیری آن انجام می‌دهند و با پرس سنگین حریف را اذیت می‌کنند. از مهاجم نوک تا دروازه‌بان همه در این دفاع تیمی سهیم هستند و این اتفاقی بسیار خوب و امیدوار کننده است.

 

دیدگاهتان را بنویسید