226712

کارشناس پرسپولیسی نتیجه بازی را تغییر می دهد/ فرهاد با استقلال با کسر امتیاز!

دنیای معدن- کارشناس حقوقی فوتبال گفت: بازیکن خارجی گل گهر با سیستم TMS تایید شده و به هیچ وجه غیرمجاز نیست.

به گزارش دنیای معدن،  «هوشنگ نصیرزاده» دوشنبه شب در گفت و گوی تلویزیونی اظهار داشت: اعتراض به بازیکنان باید ۱۵ روز قبل از بازی کردن بازیکنان باشد. همه تیم ها باید اسامی بازیکنان تیم های دیگر را داشته باشند. به من گفته بودند که خیلی از تیم ها با اعتراض برنده می شوند و این خیلی بد است.

وی افزود: برخی تیم ها دنبال چیزی هستند که پشت میز به دست بیاید. در خصوص اعتراض به مسوت اوزیل در جام جهانی مسوول این کار نامه اعتراض را پاره کرد و گفت که باید اعتراض قبل مسابقات صورت بگیرد.

نصیرزاده اظهار داشت: وقتی بازیکن می خواهد جذب شود باید بگویند که باشگاهی مالک این بازیکن نیست و بعد از آن itc صادر می شود. ما یک سری قوانین خارجی داریم و یک سری قوانین هم داخلی است. مانند قانون خروج از استان که کمک به فوتبال آماتور است. سازمان لیگ از این ترسید که مبادا بازیکنی بیاید که پول آن پرداخت نشود. ما برای کیفی کردن لیگ رنکینگ فیفا را مد نظر قرار دادیم.

کارشناس حقوقی فوتبال گفت: ما در گذشته در قانون نوشتیم که اگر بازیکنی شرایط بازی در لیگ را نداشت، اجازه بازی کردن هم نداشته باشد. یک اصل به عنوان یکپارچگی وجود دارد که می گوید نظم مسابقات به هیچ وجه بر هم نخورد. در کمیته انضباطی آدم های خوبی وجود دارند و در کمیته استیناف نیز همین موضوع صحت دارد.

وی ادامه داد: در خصوص جعل مطالب زیادی وجود دارد اما در رای دادن قوانین فیفا باید در نظر گرفته شود. رکن قضایی فدراسیون فوتبال یک مجموعه سالم است و از نزدیک آن ها را می شناسم. قوانین فیفا قابل تغییر نیست اما قوانین داخلی انعطاف پذیر هستند.

نصیرزاده افزود: ذات شکایت برای برگرداندن حقوق از دست رفته است. چهار تیم اعتراض داشتند که بازیکن گابنی بازی ملی نداشته اما همین تیم گل گهر با بازیکنی که از کوچه آوردند، شما را شکست داده است. سازمان لیگ باید مدعی و خشمگین باشد که چرا گل گهر کیفیت لیگ را پایین آورده است. به این شکل نمی توان با هم بحث کنیم. چرا به قانون سال ۹۳ در بازی سایپا و پیکان استناد کردید؟ نباید یکپارچگی مسابقات را برهم بزنیم. تیم برنده لیگ باید به آسیا برود و باید امتیازات را به درستی کسب کند.

وی ادامه داد: در ماده ۹۵ آیین نامه گفته که باید میزان تقصیر باشگاه مشخص شود. بازیکن خارجی گل گهر با سیستم tms تایید شده و به هیچ وجه غیرمجاز نیست. ما می خواستیم کیفیت لیگ را بالا ببریم و به همین دلیل بازیکن گابنی را مشکل دار می دانند و من می گویم که باید دستور دهند از حالا به بعد آن بازیکن به میدان نرود.

کارشناس حقوقی فوتبال گفت: ایمیل جعلی اصل این موضوع را زیر سوال می برد اما این tms این بازیکن بر اساس جعل تایید نشده است. ما بر اساس قوانین فیفا سنجش می شویم اما قوانین کشورها روی بازنده کردن تیم ها تمرکز نمی کنند.

وی تاکید کرد: وقتی بازیکن از تی ام اس جذب می شود، هیچ مشکلی ندارد اما اگر با قوانین ما نمی خواند باید نگذاریم او بازی کند نه این که روح فوتبال را تخریب کنیم.

 

دیدگاهتان را بنویسید