232378

اختر: استقلال باید از روحیه پایین و خستگی سپاهان استفاده کند/ پیروزی در این دیدار ۹۰ درصد از راه قهرمانی است

دنیای معدن- پیشکسوت تیم فوتبال استقلال گفت: بازیکنان جوان استقلال مقابل هواداران استرس گرفتند و با خودخواهی تلاش می‌کردند تا به چشم هواداران بیایند و به هیچ عنوان پاس نمی‌دادند.

به گزارش دنیای معدن، ادموند اختر در گفت‌وگو با میزان، درباره حذف استقلال از جام حذفی توسط نساجی اظهار داشت: جام حذفی همواره جام شگفتی‌ها بوده و در همه کشور‌ها اینگونه است که هر تیمی شانس صعود دارد و تیم‌های دسته پایین‌تر می‌آیند و تیم‌های بزرگ را حذف می‌کنند.

وی افزود: استقلال مقابل نساجی موقعیت ایده‌آلی داشت تا بتواند با صعود به جمع چهار تیم به فینال صعود کند و قهرمانی بی‌دردسری را تجربه کند، اما نساجی با تشکیل لایه‌های دفاعی بازی را به وقت اضافه و پنالتی کشاند. در پنالتی همه چیز به شانس بستگی دارد که این شانس یار نساجی بود و شاگردان الهامی به آن چیزی که می‌خواستند رسیدند و موفق شدند به نیمه نهایی راه پیدا کنند.

*استقلال باید از شکست پرسپولیس درس می‌گرفت

پیشکسوت تیم فوتبال استقلال در خصوص انتخاب رضایی به عنوان دروازه‌بان در ضربات پنالتی تصریح کرد: بحث نگذاشتن حسینی در دروازه فقط جزو حواشی است. ممکن بود حسینی هم درون دروازه بایستد و اشتباهات فاحشی انجام دهد و باعث باخت استقلال شود. استقلال تیم بزرگی است و باید در همان ۹۰ دقیقه بازی را تمام می‌کرد، اما اشتباهات داوری هم در این بازی مشهود بود و باعث شد گل سالم استقلال مردود شود.

وی افزود: کسی فکرش را نمی‌کرد که آلومینیوم اراک ۳ گل به پرسپولیس بزند و این تیم را حذف کند. استقلال باید از شکست پرسپولیس تجربه کسب می‌کرد و بازیکنان آماده یک نبرد سخت می‌شدند، اما حریف را دست کم گرفتند و همین موضوع باعث شد شکست بخورند، اتفاقی که در بازی مقابل پیکان هم دیدیم که باعث شد با دست کم گرفتن حریف شاگردان مجیدی ۲ امتیاز سرنوشت ساز آن بازی را هم از دست بدهند.

*شاگردان مجیدی مقابل هواداران با استرس بازی کردند

پیشکسوت تیم فوتبال استقلال درباره تاثیر حذف استقلال بر روحیه شاگردان مجیدی در ادامه لیگ عنوان کرد: حذف استقلال از جام حذفی نه تنها بر روحیه هواداران بلکه صد درصد بر روحیه بازیکنان هم تاثیر خواهد گذاشت. کادرفنی و مدیریت باید به خوبی فضای تیم را کنترل کنند تا حواشی به اردوی آبی‌پوشان لطمه نزند. بازیکنان جوان استقلال مقابل هواداران استرس گرفتند و با خودخواهی تلاش می‌کردند تا به چشم هواداران بیایند و به هیچ عنوان پاس نمی‌دادند. این موضوع یکی از دلایلی است که استقلال جام حذفی را از دست داد. متاسفانه سال‌هاست که جامی را بدست نمی‌آوریم و هر سال به راحتی جام را از دست می‌دهیم. در لیگ حاشیه امنیت خوبی داریم، اما این ملاک نیست و باید بازیکنان تلاش کنند.

اختر در خصوص دیدار آینده استقلال مقابل سپاهان در لیگ برتر گفت: بازی با سپاهان همیشه متفاوت بوده، زیرا سپاهان تیمی قوی، باشخصیت و قابل احترام است؛ استقلال نباید این بازی را آسان ببیند. سپاهان برای صعود از گروهش در لیگ قهرمانان کار سختی دارد و به نظرم می‌تواند از روحیه پایین و خستگی بازیکنان سپاهان استفاده کند، زیرا آن‌ها در ۲۰ روز ۶ بازی سنگین انجام می‌دهند و در نوع خودش خستگی زیادی به همراه می‌آورد. امیدوارم استقلال با تمام قوا در ۶ بازی پیش رو حاضر شود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: از نظر من استقلال با پیروزی مقابل سپاهان ۹۰ درصد از راه قهرمانی را طی می‌کند. اگر اتفاقی غیر از پیروزی مقابل سپاهان بیفتد ممکن است در روحیه بازیکنان تاثیر بگذارد و هواداران فشار بیاورند و همانند چندین سال قبل که استقلال با وجود ۱۲ امتیاز اختلاف قهرمانی را واگذار کرد، باز هم از دست بدهد. امیدوارم تمام این، اما و اگر‌ها به نفع استقلال باشد و قهرمانی استقلال را در پایان فصل شاهد باشیم.

 

دیدگاهتان را بنویسید