231315

غرور آفت قهرمانی استقلال است/مثل ناصر حجازی دیگر به این فوتبال نمی آید/امیدوارم همه چیز به سود آبی‌ها رقم بخورد

دنیای معدن- مربی اسبق استقلال گفت:استقلال لیگ را با فرازو نشیب شروع کرد اما هرچه بیشتر پیش رفتیم شرایط بهتر شد و اکنون که 23 هفته از لیگ گذشته استقلال بدون باخت در صدر ایستاده و اصلی ترین شانس قهرمانی است.

به گزارش دنیای معدن؛ آتیلا حجازی فرزند مرحوم ناصر حجازی که سابقه مربیگری در استقلال را هم دارد، همواره حرفهای جالبی درباره فوتبال ایران دارد. آتیلا این روزها اگرچه فرسنگ ها از فوتبال ایران دور است ولی اشراف کاملی به اتفاقات از جمله شرایط استقلال دارد. او در ماههای اخیر همواره از فرهاد مجیدی و عملکردش دفاع کرده و البته گاهی هم انتقادهایی از او را به زبان آورده است. آتیلا حجازی معتقد است استقلال روزهای سختی را پشت سر گذاشته و حالا باشگاه استقلال باید در هر شرایطی تمام قد از فرهاد مجیدی حمایت کند چون فرهاد این پتانسیل را دارد که بتواند روزهای خاطره انگیزی را در استقلال رقم بزند. در ادامه با آتیلا درباره آخرین وضعیت استقلال گفتگویی داشته ایم که در ادامه می خوانید.

*سالی که گذشت را برای استقلال چطور دیدی؟

استقلال در یک سال گذشته بالا و پایین زیادی به خود دیده است. فرهاد بعد از بازگشت دوباره نتایج خوبی با تیم گرفت و حتی تا چند هفته مانده به پایان لیگ بیستم شانس قهرمانی هم داشت. از گروه سختی که در لیگ قهرمانان آسیا داشت صعود کرد و به فینال جام حذفی رسید اما متاسفانه نه در لیگ قهرمانان توانست از مرحله بعدی بالا برود و نه قهرمانی جام حذفی را از آن خود کرد. به نظر من در آن برهه زمانی فرهاد به شدت تنها بود و مدیریت باشگاه هیچ حمایتی از او نداشت. همین کشمکش های مدام با مدیریت بالاخره کار دست استقلال داد و شاید خیلی ها پیش بینی می کردند فرهاد کم بیاورد و از استقلال برود اما خوشبختانه او این بار باتجربه تر عمل کرد و در تیم ماند. به نظر من شاید بهترین اتفاق در سال گذشته برای استقلال تغییر مدیریت بود. خوشبختانه رویکرد مدیریت جدید در استقلال مثبت بود و تیم و کادرفنی به آرامش رسیدند. با اینکه به نظر می رسید استقلال در فصل نقل و انتقالات نتوانست ستاره های تاثیرگذاری بخرد اما هرچه از لیگ گذشت معلوم شد فرهاد انتخاب های خوبی داشته است.استقلال لیگ را با فرازو نشیب شروع کرد اما هرچه بیشتر پیش رفتیم شرایط بهتر شد و اکنون که 23 هفته از لیگ گذشته استقلال بدون باخت در صدر ایستاده و اصلی ترین شانس قهرمانی است.

*برخی با توجه به تساوی در دربی قهرمانی استقلال را قطعی می دانند.

استقلال نتیجه قابل قبولی در دربی گرفت اما می توانست پیروز میدان هم باشد. با این وجود تساوی هم برای شاگردان فرهاد مجیدی خوب بود اما یک امتیاز به هیچ درد پرسپولیس نخورد. درست است که فاصله شش امتیازی تا هفت هفته مانده به پایان لیگ بین دو تیم است اما مجیدی و شاگردانش هرگز نباید مغرور شوند و کار را تمام شده بدانند چون هنوز 7 هفته مانده و هر اتفاقی ممکن است رخ دهد. استقلال تا زمانی که جام را بالای سر نبرده هرگز نباید به قهرمانی مطمئن باشد.

*با اینکه استقلال الان صدرنشین قاطع لیگ است اما بسیاری از این تیم بابت زیبا بازی نکردن انتقاد می کنند.

منتقدین می‌گویند نمایش‌ها زیبا نبوده اما همین منتقدین سال‌های گذشته به جای نمایش‌ها به امتیازگیری‌ها ایراد می‌گرفتند و می‌گفتند چرا استقلال در صدر نیست. این حواشی و انتقادها همیشه بوده استبازی زیبا به مرور می‌شود در تیم جا بیفتد زیرا به دلیل تغییرات بازیکنان پروسه‌ای زمان بر است. سوال من این است اگر استقلال حالا صدر نبود و فقط بازی زیبا داشت این افراد نمی‌آمدند انتقاد کنند؟ خود من هم انتقاد به شیوه بازی دارم اما نه به امتیازگیری. امیدوارم همه چیز به سود استقلال رقم بخورد و این تیم قهرمان لیگ برتر شود.

*امسال هم عید را با چاشنی کرونا برگزار می‌کنیم. برای شیوع کمتر این ویروس در تعطیلات چه توصیه‌ای به مردم دارید؟

از مردم ایران به عنوان برادر کوچک ترشان استدعا دارم این عید را هم در خانه های خود بمانند و اگر می خواهند از بزرگترها احوالپرسی کنند به صورت مجازی این کار را انجام دهند تا درگیر بیماری کرونا نشوند. امیدوارم این نوروز آخرین نوروز کرونایی باشد و امسال از شر این ویروس منحوس راحت شویم. با اینکه کرونا ضعیف تر شده اما هنوز هم خطرناک است و خیلی باید مراقب بود.

*مردم ایران هنوز به یاد پدرتان هستند. سال گذشته هم در صحبتی که با هم داشتیم گفتید جای خالی پدرتان هرگز پر نمی شود.

بله بارها گفته ام مثل ناصر حجازی دیگر به این فوتبال نمی آید. پدرم هیچ وقت سرش جلوی کسی خم نمی شد و حرف درست را می زد. جای خالی او نه تنها برای فوتبال بلکه برای خود ما هم هرگز عادی نمی شود. هر وقت نزدیک بهار می شود یاد و خاطره عیدهایی که با پدرم بودیم برایم زنده می شود و جای خالی اش واقعا آزارم می دهد. وقتی در دربی دیدم تماشاگران کم سن و سال استقلال با پیراهنی که عکس پدرم روی آن بود به ورزشگاه رفته بودند واقعا تحت تاثیر قرار گرفتم. از لطف همیشگی مردم ایران به پدرم ممنونم و برای تک تک هموطنانم آرزوی سلامتی دارم.

 

دیدگاهتان را بنویسید