226665

لطیفی: استقلال زیبا بازی نمی‌کند، اما شخصیت برنده شدن دارد/ مجیدی تصمیم درستی گرفت

دنیای معدن- پیشکسوت تیم فوتبال استقلال گفت: شاید بسیاری از پیشکسوت‌ها به فرهاد مجیدی انتقاد کنند که چرا تیم دوم را فرستاده، اما این تصمیم گیری کار درستی بود.

به گزارش دنیای معدن، علی لطیفی در گفت‌وگو با میزان، درباره صعود سخت و نفس‌گیر تیم فوتبال استقلال با پیروزی مقابل نود ارومیه در جام حذفی در ضربات پنالتی، اظهار داشت: استقلال از بازیکنان ذخیره استفاده کرد و به بازیکنان اصلی استراحت داد. ۴ مسابقه تیم نود ارومیه را دیده بودم، آن‌ها تیم جوانی دارند. سال قبل به علت این که پنجره آن‌ها بسته بود، با ترکیبی از تیم جوانان و امیدشان بازی می‌کردند. این فصل پنجره نود ارومیه باز شد و توانستند ۳ تا ۴ بازیکن بگیرند، این تیم خوب و با انگیزه است.

وی افزود: بسیاری از پیشکسوتان انتقاد می‌کنند که چرا مجیدی تیم دوم را به مسابقه فرستاد، اما او کار درستی کرد. جام حذفی ۵۰ - ۵۰ است. مجیدی مقصر نبود، زیرا استقلال فرصت‌های زیادی داشت؛ اما نتوانستند در زمان عادی مسابقه نتیجه بگیرند. استقلال در بسیاری از دقایق خوب نبود، در لیگ هم همین گونه بازی می‌کند و فوتبال جذاب و تماشاگرپسندی ارائه نمی‌دهد. بازی‌های استقلال برای هواداران ایده‌آل نیست، با این حال توانست از این مرحله عبور کند. استقلال در جام حذفی پر افتخار‌ترین تیم است و مجیدی می‌خواهد ناکامی‌های فصل گذشته را جبران کند.

*نود در دفاع خوب بود؛ استقلال بدشانسی آورد

پیشکسوت تیم فوتبال استقلال ادامه داد: قبلاً اخطار داده بودم که تیم نود را دست کم نگیرند که امکان حذف شدن وجود دارد. در فصل‌های گذشته دیده بودیم، انگیزه و جوانی تیم‌های لیگ یک یا دو، تیم‌های لیگ برتری را حذف کرده است. تیم نود ارومیه در دفاع خوب بود، استقلال بدشانسی آورد؛ زیرا هر موقعیتی که داشت دروازه‌بان می‌گرفت یا دفاع دفع می‌کرد. استقلال در آزادی میزبان بود و برابر تیم لیگ دو بازی می‌کرد، به همین دلیل هواداران انتظار بیشتری داشتند که حداقل در ۹۰ دقیقه برنده دیدار باشند و بازی‌ بهتری ارائه دهند، نه اینکه در این بازی نفس هواداران در سینه حبس شود و استرس این را داشته باشند که جام شگفتی‌ها را از دست بدهند.

وی در خصوص بازی‌های جام حذفی، عنوان کرد: جام شگفتی‌ها فقط مخصوص تیم استقلال نیست، سپاهان هم به سختی توانست برنده بازی شود. مهمترین موضوع این است که استقلال در لیگ هم زیبا بازی نمی‌کند؛ اما شخصیت برنده شدن دارد و آن را انتقال می‌دهد، باید در این زمینه استقلال را ستایش کنیم که برنده می‌شود.

*شخصیت قهرمانی استقلال بعلاوه شیوه بازی سپاهان ایده‌آل است

لطیفی در مورد عملکرد استقلال بازی‌های اخیر، گفت: در دیدار استقلال با سپاهان که با یک گل تمام شد، در زمینه گلزنی به شدت مشکل داشت؛ البته سپاهان خوب بازی کرد. سپاهان حتی در دیداری که با گل‌گهر داشت با وجود باخت، فوتبال جذاب و زیبایی بازی کرد. اگر استقلال شخصیت برنده بودنش را حفظ کند و مثل سپاهان بازی کند فوتبال زیبایی می‌شود که تماشاگرپسند هم است.

پیشکسوت استقلال در خصوص دیدار استقلال و پدیده مشهد در هفته یازدهم لیگ برتر، تصریح کرد: فکر می‌کنم، استقلال برابر تیم‌های لیگ برتری راحت‌تر بازی می‌کند؛ چون از تیم مقابل شناخت کافی دارد. یکی از معضلات تمام باشگاه‌های لیگ برتری در جام حذفی این است که شناخت کافی در مورد تیم‌هایی که از لیگ یک و دو می‌آیند، ندارند

* ۹ امتیاز می‌تواند باعث قهرمانی یا آسیایی شدن یک تیم باشد

لطیفی ادامه داد: در حالت نرمال تیم نود ارومیه سخت‌تر از پدیده نیست، اما دیدیم که استقلال به سختی توانست این بازی را پشت سر بگذارد. استقلال می‌تواند برابر پدیده راحت‌تر بازی کند. استقلال، سپاهان پرسپولیس که مدعی هستند، در جام حذفی به مشکل برمی‌خورند. تصاویر زیادی از بازی‌های تیم‌های دسته اول یا دوم وجود ندارد و کادرفنی نمی‌توانند به خوبی تیم مقابلش را آنالیز کنند. نود ارومیه امکانات پایینی دارد؛ در کشور‌های سطح اول اروپا، از تیم‌های دسته ۴ هم می‌توان تصاویری پیدا کرد که به مربیان کمک کند، چیزی که در لیگ یک ایران نیست.

وی در خصوص تصمیم کمیته انضباطی برای امتیاز دادن به تیم‌های استقلال، سپاهان و پیکان و کسر امتیاز از گل‌گهر، افزود: این موضوع را در دو بخش می‌توانیم بررسی کنیم؛ یک کادرفنی گل‌گهر و بازیکنان و دو سیستم اداری باشگاه گل‌گهر. بازیکنان هیچ تقصیری ندارند و در این خصوص مبرا هستند، اما سیستم اداری و حقوقی باشگاه گل‌گهر باید پاسخگو باشد. امیر قلعه‌نویی می‌تواند طلبکار باشد؛ آن‌ها زحمت کشیدند و ۹ امتیاز می‌تواند باعث قهرمانی یا آسیایی شدن یک تیم باشد؛ حتی یک امتیاز یا یک گل می‌تواند قهرمانی، آسیایی یا سقوط یک تیم را رقم بزند.

*جز مدیریت باشگاه گل گهر، کسی مقصر نیست

پیشکسوت تیم فوتبال استقلال ادامه داد: اولین تیمی که اعتراض کرد استقلال بود. گل‌گهر می‌توانست با سراسر دنیا ارتباط برقرار کند. سوءمدیریت باشگاه گل‌گهر باعث شد که بازیکنی که نباید بازی می‌کرد، در ترکیب تیم قرار گیرد. با این همه هزینه و سرمایه گذاری که باشگاه گل گهر کرده، ۹ امتیاز از این تیم کسر شد، اما باید بلافاصله بعد از بازی با استقلال و اعتراض این تیم، مدیریت و تیم حقوقی گل‌گهر از فدراسیون فوتبال و تیم قبلی که بازیکن گابنی در آن بوده باید استعلام می‌گرفت و تا تکلیف روشن نمی‌شد، او را در ترکیب نمی‌گذاشت.

لطیفی در پایان در خصوص ادعای مقصر بودن فدراسیون در مسئله بازیکن گابنی گل‌گهر، خاطرنشان کرد: باشگاه مربوطه باید استعلام بگیرد، فدراسیون فقط در خصوص اینکه از نظر ITC مشکل ندارند، می‌تواند نظر بدهد. این قانون که بازیکن خارجی باید حداقل ۴ بازی ملی داشته باشد، باید در نظر گرفته می‌شد. در حال حاضر پلیس فتا اعلام کرده که مدارک بازیکن گابنی جعلی است و جز مدیریت باشگاه گل گهر، کسی مقصر نیست.

 

دیدگاهتان را بنویسید