221920

هزینه انرژی، تولید فولاد ایتالیا را کاهش داد

دنیای معدن: انجمن تولیدکنندگان فولاد ایتالیا (Federacciai): هزینه های انرژی ممکن است تولید فولادسازان را کاهش دهد

به گزارش دنیای معدن،  الساندرو بانزاتو، رئیس انجمن تولیدکنندگان فولاد ایتالیا (Federacciai) ، روز چهارشنبه در کنفرانسی با حضور کالانیش در نمایشگاه تجاری Made in Steel در میلان، اظهار داشت که در صورت افزایش قیمت برق و گاز، روند تولید فولاد ایتالیا ممکن است کند شود.

وی افزود: افزایش اخیر هزینه های گاز و برق می تواند روند مثبت اقتصاد ایتالیا و اروپا را کند کرده یا به خطر بیاندازد. فولادسازان و واحدهای نورد در حال حاضر اوج مصرف برق را زیر نظر دارند. آنها می گویند بحران انرژی برای اروپا به یک مسئله مهم تبدیل شده و ممکن است در آینده تنش هایی را ایجاد نماید. در صورت ادامه افزایش قیمت انرژی، فولادسازان باید در هزینه های تولید خود بازنگری کنند. یکی از اقدامات دیگر ممکن است کاهش هزینه های CO2 و همچنین کاهش سهمیه بندی CO2 باشد.

بانزاتو خاطرنشان کرد: انجمن صنعتی ایتالیایی Confindustria، در حال حاضر این موضوع را به دولت و کمیسیون اروپا ارجاع داده است.

در هشت ماهه اول سال 2021 تولید فولاد خام ایتالیا به 16.3 میلیون تن رسید که 27.5 درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل و 6.1 درصد از مدت مشابه در سال 2019 بیشتر است. در سال 2020 همه بخش های مربوط به مصرف کنندگان نهایی تحت تأثیر همه گیری کووید -19 قرار گرفتند.

انجمن تولیدکنندگان فولاد ایتالیا می گوید، در حالی که در نیمه اول سال 2021 بیشتر بخش ها بهبود یافتند ، اما فقط ساخت و ساز و لوازم خانگی به سطح قبل از همه گیری بازگشتند.

این انجمن می گوید علیرغم افزایش قیمتهای انرژی ، صنعت فولاد شاهد بازگشت سریعی از این همه گیری بوده است.

بانزاتو اظهار داشت: افزایش حجم فروش با رشد شدید درآمد شرکت های فولادسازی همراه بود که این امر ناشی از رشد تقاضا و افزایش تند هزینه های مواد اولیه است. این افزایش تقاضا منجر به کمبود آشکار مواد اولیه شده است که با توجه به تمدید اقدامات حمایتی اتحادیه اروپا در ماه جولای، مناقشه اجتناب ناپذیری بین تولیدکنندگان ، شرکت های نوردکار و تجار ایجاد کرده است.

وی افزود: اول از همه، باید به یاد داشته باشید که اقدامات حفاظتی اروپا، نتیجه اعمال عوارض بر اکثر محصولات فولادی دولت آمریکا در سال 2018 است.

اگرچه تعاملات و مذاکراتی توسط دولت جدید بایدن در رابطه با کاهش تعرفه ها آغاز شده است، اما در حال حاضر، به اصطلاح بخش 232 هنوز فعال است و بنابراین ، همانطور که اخیراً توسط اتحادیه اروپا بیان شده است، اقدامات حفاظتی همچنان برقرار می باشد.

وی افزود: در صورت برداشته شدن محدودیت های آمریکا، این انجمن برای حفظ آرامش احتمالی محدودیت های حفاظتی را نیز خواهد برداشت.

بانزاتو در انتها تصریح کرد ، بازگشت سریع صنعت فولاد از بحران همه گیری کرونا، یک دوره گسترده در مقیاس اروپایی است که قرار است چند سال طول بکشد. من روند کنونی را مثبت ارزیابی می کنم و با توجه به سرمایه گذاری های صندوق بازیابی اروپا برروی تقویت زیرساخت ها، این شرایط بهتر نیز خواهد شد. 

جعفری طهرانی

دیدگاهتان را بنویسید