221671

بازار فولاد ضد زنگ اروپا در ماه سپتامبر کاهشی بود

دنیای معدن -موسسه meps ایتالیا: در ماه سپتامبر فعالیت خرید فولاد ضد زنگ در اروپا ضعیف تر از پیش بینی ها بود. بسیاری از فعالان بازار اظهار می کنند که حجم فروش آنها در این ماه معقول بود، اما کمتر از ماه های قبل از تابستان بوده است.

به گزارش دنیای معدن، خریداران مطمئن نیستند که آیا این یک افت موقت در فعالیت های فروش پس از تعطیلات است یا بازار فولاد ضد زنگ با کاهش قیمت فولاد کربنی که طی هفته های اخیر شاهد آن بودیم، آشفته شده است. در هر دو صورت به نظر می رسد که بسیاری در این بخش موضع انتظار و رصد را اتخاذ کرده اند.

با این وجود تولیدکنندگان اروپایی همچنان در رویکرد خود نسبت به سطح قیمت ها خوش بین باقی مانده اند. قیمت فولاد ضد زنگ در ماه سپتامبر به ویژه در مورد محصولات تخت سری 300 تقویت شده است.

ارزش معاملات ورق سرد MEPS Europe 304 در این ماه 297 یورو در هر تن افزایش یافت و به 3808 یورو در هر تن رسید. این عدد بیش از 2 برابر رقم ثبت شده در سپتامبر 2020 است.

در همین حال میانگین قیمت اروپا برای ورق سرد 316 به 5132 یورو در هر تن افزایش یافت و این عدد نزدیک به آخرین سطح گزارش شده در تابستان 2007 می باشد.

خریداران در حال حاضر از پیشنهادها که تاکنون روند صعودی در پیش گرفته و از سطوح فعلی قیمت ها به شدت نگران و مضطرب هستند. با این حال به علت عدم دسترسی به محصولات تخت فولادی ضد زنگ در بازار، آنها گزینه های بسیار کمی برای انتخاب دارند.

انتظار می رود حجم واردات در ماه های آینده افزایش یابد چراکه تناژهایی که قبلا سفارش داده بودند وارد اروپا می شود. بسیاری از خریداران گزارش داده اند که مقدار قابل توجهی از سفارشات منتظر ترخیص از گمرکات در اول اکتبر هستند. انتظار می رود که سهمیه نورد سرد تایوان و ترکیه به سرعت تمام شود.

با این وجود افزایش سهمیه های حفاظتی اتحادیه اروپا EC همراه با عوارض مختلف آنتی دامپینگی کشورها، فرصت های واردات را محدود کرده است. علاوه بر این هزینه های حمل گران و تاخیرهای حمل و نقلی احتمالا برای کسانی که مایل به سفارش از عرضه کنندگان خارجی هستند وجود خواهد داشت.

کاهش مداوم تقاضا ممکن است باعث شود که خریداران در کوتاه مدت در برابر افزایش بیشتر قیمت ها مقاومت کنند. بنابراین انتظار می رود قیمت معاملات فولاد ضد زنگ در چند ماه پایانی سال جاری تحت فشار نزولی قرار گیرد.

جعفری طهرانی

دیدگاهتان را بنویسید