224634

سنگ آهن و فولاد در 19 نوامبر

دنیای معدن: معاملات آتی سنگ آهن با توجه به حاشیه سود منفی فولاد، اندکی کاهش یافت.

به گزارش دنیای معدن، معاملات آتی بورس کالای دالیان DCE برای تحویل ژانویه در جلسه معاملاتی صبح امروز جمعه 19 نوامبر با اندکی کاهش معادل 0.29 درصد یا 1.5 یوان (23 سنت) در هر تن افت به 521.50 یوان در هر تن (81.70 دلار) رسید.

معاملات آتی میلگرد نیز در جلسه معاملاتی صبح امروز با 0.12 درصد یا 5 یوان (78 سنت) کاهش روزانه به 4190 یوان در هر تن (656.35 دلار) رسید.

کاهش معاملات آتی منعکس کننده تمایلات نزولی متداول بازار، متمرکز بر حاشیه سود منفی فولاد است.

در همین حال موجودی سنگ آهن در بنادر چین در حال افزایش است که در طول این دوره طبیعی است. این تقویت موجودی به کارخانه ها این اطمینان را می دهد که عرضه مواد خام کافی برای ادامه زمستان داشته باشند و برای افزایش فعالیت های ساختمانی در فصل بهار آینده آماده شوند.

با این حال موجودی بنادر در این زمان از سال نسبتا بالاتر از نرمال است. بر اساس اطلاعات موجود، ذخایر سنگ آهن بنادر چین تا 19 نوامبر (امروز) 151.06 میلیون تن ثبت شده که یک میلیون تن رشد هفتگی داشته و بسیار بیشتر از اوج های قبل از زمستان دو سال قبل یعنی سطوح 130 میلیون تن است.

شنیده ها حاکی از آن است که کارخانه های چین تقریبا در نقطه سر-به-سر  یا حتی ضرر  کار می کنند که به تقاضای مواد خام آسیب می رساند و ترجیح کارخانه ها را به سمت محموله های با عیار متوسط و پایین برای صرفه جویی در هزینه ها سوق می دهد.

تقاضا برای محموله های فاین عیار بالا با توجه به قیمت های غیر رقابتی در مقابل عیارهای پایین محموله های فاین ناچیز باقی مانده است چرا که بازار انتظار اصلاحات بیشتر قیمت را در کوتاه مدت دارد.

تقاضای محموله های لامپ همچنین بر حاشیه سود محدود فولاد ضربه زده و نرخ مصرف لامپ را در مخلوط کوره بلند محدود کرده است. از اینرو برخی فعالان تجاری انتظار دارند تقاضای لامپ تا اوایل سال 2022 با تثبیت حاشیه سود فولاد پایین باشد.جعفری طهرانی

 

 

دیدگاهتان را بنویسید