224580

بازار سنگ آهن و فولاد در 18 نوامبر

دنیای معدن: امروز معاملات آتی سنگ آهن علیرغم افزایش دیر هنگام برای بالا بردن قیمت ها در میان حاشیه سود محدود فولاد، منفی بسته شد.

به گزارش دنیای معدن، معاملات آتی بورس کالای دالیان DCE برای تحویل ژانویه در جلسه معاملاتی صبح امروز پنجشنبه 18 نوامبر با 2.78 درصد یا 15 یوان (2.35 دلار) کاهش به 524 یوان در هر تن (82.00 دلار) رسید.

با این حال معاملات آتی میلگرد از کاهش قبلی بازگشت و در طول جلسه معاملاتی صبح امروز با 1.27 درصد یا 53 یوان (8.30 دلار) افزایش به 4224 یوان در هر تن (661.25 دلار) رسید.

حاشیه سود فولاد همچنان منفی باقی مانده است چراکه پلتس حاشیه سود فولاد را منفی 9.08 دلار در هر تن برای میلگرد و منفی 10.88 دلار در هر تن برای ورق گرم تخمین زده است.

حاشیه سود منفی انگیزه های کمی را برای کارخانه ها برای تولید مقاطع تخت فولادی فراهم کرده است که همین امر منجر به کاهش موجودی ورق گرم در میان موجودی های تجار در شرق شانگهای شده که در اواسط نوامبر 13 درصد نسبت به ابتدای ماه کمتر بوده است.

به همین ترتیب موجودی میلگرد طی دوره اول تا 17 نوامبر 34 درصد کاهش داشته چراکه تجار فعالیت های ذخیره سازی مجدد را به دلیل نگرانی از کند شدن فعالیت های ساخت و ساز املاک که ممکن است فراتر از سه ماهه اول 2022 ادامه یابد، کاهش داده اند.

با این حال برخی فعالان تجاری انتظار دارند که برخی بسته های محرک اقتصادی در ماه دسامبر پس از کنفرانس «کاری اقتصادی مرکزی چین» با هدف تقویت خودروهای الکتریکی جدید، ساخت لوازم خانگی و پروژه های انرژی تجدیدپذیر معرفی شود.

خریداران سنگ آهن هنوز هم ترجیح می دهند براساس قیمت های فیکس خرید کنند در حالی که حاشیه سود منفی برای PBF مانع خرید در میان تجار و خریداران شده است.

شنیده شده برخی از کارخانه های چینی با توجه به حاشیه سود محدود فولاد و کاهش قیمت های کک به دنبال محموله هایی با سیلیس بالا و ارزان تر هستند.

در این بین چشم انداز بازار برای تقاضای محموله های لامپ به دلیل محدودیت های سینترینگ و تولید کم فولاد نزولی است. با این حال موجودی کم لامپ در بنادر ممکن است حمایت هایی را برای بازار شمال چین فراهم نماید.

در همین حال تمایل کمی برای خرید گندله در میان کارخانه های چینی وجود دارد زیرا بسیاری از مصرف کنندگان نهایی آن را مقرون به صرفه نمی دانند.

اگرچه شنیده شده که برخی کارخانه های چینی حاضر به واردات گندله هندی شده اند درصورتی که عرضه گندله از هند همچنان کاهشی است.جعفری طهرانی

 

دیدگاهتان را بنویسید