223198

کاهش قیمت سنگ آهن و فولاد

دنیای معدن: معاملات آتی سنگ آهن به دلیل تقاضای پایین فولاد و عدم اطمینان بازار درمورد کنترل قیمت از سوی مقامات دولتی به روند نزولی خود ادامه داد.

به گزارش دنیای معدن، معاملات آتی بورس کالای دالیان DCE برای تحویل ژانویه در جلسه معاملاتی صبح امروز پنجشنبه 28 اکتبر با کاهش 6.14 درصدی یا 43 یوانی (6.75 دلار) روزانه به 657 یوان در هر تن (102.75 دلار) رسید.

معاملات آتی میلگرد نیز در طول جلسه معاملاتی صبح امروز با 4.53 درصد یا 216 یوان (33.75 دلار) افت روزانه به 4557 یوان در هر تن (712.30 دلار) رسید.

بازار فولاد به فصل غیر پیک زمستانی رسیده و بیشتر قیمت های فولاد از مسیر نزولی پیروی می کنند و بیلت تانگشان از نیمه دوم اکتبر به زیر 5000 یوان در هر تن (781.50 دلار) رسیده است.

قیمت میلگرد و نورد گرم (HRC) نیز به دلیل کندی فعالیت های صنعتی و ساختمانی، از اواسط اکتبر نزولی شده اند. همچنین در بازار برای کنترل بیشتر قیمت مواد اولیه زمزمه هایی شنیده می شود که توسط مقامات دولتی برای مهار سفته بازی و احتکار در بازار اعمال می گردد.

انتظار می رود تقاضای فولاد تا پایان سال به دلیل محدودیت های سینترینگ زمستانی و فصل غیر پیک سنتی برای فعالیت های ساختمانی کاهش بیشتری پیدا کند.

درحال حاضر بررسی های بیشتری از کارخانه ها برای محدود کردن تولید فولاد برای هم سویی با اهداف تولید سال 2021 انجام می شود، چراکه مقرر شده تولید فولاد در سال جاری از یک میلیارد تن ثبت شده در سال 2020 فراتر نرود.

کارخانه ها ترجیح می دهند به دنبال محموله های فاین عیار متوسط تخفیف دار مانند فاین Jimblebar باشند که برای بهره وری هزینه ها نسبت به فاین Mac در اولویت قراردارد.

در همین حال به دلیل نگرانی های بازار در مورد محدودیت تولید و تقاضای پایین فولاد در سه ماهه چهارم، پرمیوم سنگ آهن لامپ علیرغم محدودیت های سینترینگ تثبیت شده است.جعفری طهرانی

 

دیدگاهتان را بنویسید