224520

بازار سنگ آهن و فولاد در 17 نوامبر

دنیای معدن: معاملات آتی سنگ آهن ابتدا از ریزش روز قبل فاصله گرفت و افزایشی شد با این حال در پایان معاملات در میان تمایل نزولی تقاضای فولاد، دوباره کاهش یافت.

به گزارش دنیای معدن، معاملات آتی بورس کالای دالیان (DCE) برای تحویل در ژانویه در معاملات صبح امروز چهارشنبه 17 نوامبر با 0.18 درصد یا یک یوان (16 سنت) کاهش روزانه به 543 یوان در هر تن (85.15 دلار) رسید.

قیمت معاملات آتی میلگرد نیز در طول معاملات صبح امروز با 0.45 درصد یا 19 یوان (3.00 دلار) رشد روزانه به 4174 یوان در هر تن (654.50 دلار) رسید.

علیرغم تقاضای کم فولاد، برخی فعالان تجاری هنوز هم خوش بین هستند که تولید فولاد چین ممکن است در اوایل سال 2022 پس از کاهش اجباری تولید که قرار بود تا پایان دسامبر اجرایی شود، احیا شده و بازگردد.

براساس گزارش انجمن آهن و فولاد چین (CiSA)، در همین حال برخی فعالان تجاری نشانه هایی از بهبود مصرف فولاد را مشاهده کرده اند چراکه میانگین تولید روزانه فولاد خام چین در دوره اول تا دهم نوامبر به 2.343 میلیون تن رسید که 1.5 درصد نسبت به اکتبر افزایش داشته اما تقریبا 20 درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل کمتر است.

با این وجود بیشتر کارخانه های فولادی ضریب بهره وری کوره های بلند خود را در طول فصل زمستان کاهش داده اند زیرا قطب های اصلی فولادسازی تانگشان و هاندان ضریب بهره وری خود را از اواسط نوامبر به حدود 65 و 70 درصد کاهش دادند.

این افزایش به درخواست های فزاینده خریداران بر مبنای قیمت های ثابت پس از اصلاحات اخیر قیمت مرتبط است. در همین حال کارخانه ها خرید محموله های فاین با عیار متوسط تخفیف دار را در میان حاشیه سود ناچیز فولاد همچنان ترجیح می دهند.

شنیده شده که برخی کارخانه ها محموله های قرارداد بلند مدت خود را در بازار ثانویه دوباره می فروشند چون آنها تولید فولاد را داوطلبانه کاهش داده اند درحالی که برخی کارخانه ها در میان کاهش تقاضای فولاد، تعمیر و نگهداری را برنامه ریزی کرده اند.

برخی فعالان نیز تمایلات نزولی بازار را به تضعیف بازار املاک و فروش خانه و انتظار عملکرد ضعیف ساخت و ساز املاک در سه ماهه اول 2022 نسبت دادند که منجر به کاهش تقاضای فولاد ساختمانی یا شاید عرضه مازاد در سال جدید شود.

 

دیدگاهتان را بنویسید