222524

نقش بی بدیل گل گهر در تامین زنجیره فولاد

دنیای معدن: نقش آفرینی گل گهر در تامین زنجیره تامین و یکه تازی آن در تولید کنسانتره و گندله کشور حاکی از برنامه مدیر جوان این مجموعه برای حضور قدرتمند گل گهر در زنجیره ارزش فولاد است.

به گزارش دنیای معدن، توسعه زنجیره فولاد برای ارتقای جایگاه اقتصادی کشور امری مهم و ضروری است. صنعت فولاد صنعتی مادر محسوب می شود و تامین کننده نیاز حلقه های پایین دستی مهم از جمله صنعت فولاد و لوازم خانگی است.

با ارائه برنامه هایی از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت، توسعه تولید در صنایعی همچون خودرو و لوازم خانگی نیازمند توسعه هرچه بیشتر در صنعت فولاد خواهیم بود.

صنعت فولاد با تکمیل زنجیره ارزش و تولید محصولاتی با ارزش افزوده بیشتر نقش مهمی در رشد درآمدهای کشور ایفا می کند.

حال چنین نگاهی به آینده باعث شده تا شرکت های بزرگ معدنی و صنعتی همچون گل گهر به دنبال افزایش نقش آفرینی خود در زنجیره ارزش فولاد باشند.

هرچند شرکت معدنی و صنعتی گل گهر بزرگترین تولیدکننده کنسانتره و گندله کشور است اما این شرکت در تلاش است تا با اجرای طرح های توسعه ای و تولید محصصولات جدید، سهم خود در این زنجیره را افزایش دهد.

در حال حاضر گل گهر حدود ۳۳ درصد از کل کنسانتره وبیش از ۲۵ درصد کل گندله کشور را به خود اختصاص داده است. این اعداد و ارقام حاکی از اهمیت حضور گل گهر در زنجیره ارزش است. این میزان از تولید نشان از توسعه عملیات معدنی گل گهر دارد اما در این میان این مجموعه برای حفظ جایگاه خود بخشی از سنگ آهن مورد نیازش را از بازار آزاد تامین می کند.

بدون شک در سال های پیش رو گل گهر با اجرای طرح های توسعه به حجم بیشتری از تولید کنسانتره و گندله دست خواهد یافت که علاوه بر نقش آفرینی بیشتر در بازار این مواد اولیه، میزان تولید فولاد خود را هم افزایش می دهد. این اتفاق علاوه بر آن که نشان از نقش بی بدیل گل گهر در زنجیره فولاد دارد به رشد سهام این مجموعه نیز کمک خواهد کرد. اتفاقی که می تواند سرعت توسعه را افزایش دهد.

درواقع اطمینان سهامداران به یک مجموعه و رشد فعالیت های تولیدی عامل مهمی در استقبال از یک نماد در بازار سرمایه خواهد بود. مجموعه های بورسی همچون گل گهر با افزایش استقبال سهامداران می توانند بخشی از سرمایه مورد نیاز برای توسعه فعالیت ها را تامین و در مقابل میزان تولید و فروش داخلی و صادرات خود را افزایش دهند.

گل گهر در چند سال اخیر با سرمایه گذاری در پروژه های مختلف از جمله پروژه مهم انتقال آب خلیج فارس، بومی سازی تجهیزات مورد نیاز و طرح های توسعه ای این پیام را به سهامداران خود منتقل کرده که گل گهر در مسیر توسعه قرار گرفته و به دنبال افزایش سهم خود در زنجیره فولاد است.

با تحقق این اهداف علاوه بر افزایش تولید مواد اولیه مورد نیاز صنعت فولاد و تامین نیاز کشور، گل گهر نقش مهمی در توسعه فرهنگی و اقتصادی منطقه ایفا خواهد کرد و با اشتغالزایی، سهم خود در توسعه اجتماعی را ارتقا خواهد داد.

رویکرد مدیریتی و استفاده از نیروهای متخصص داخلی، در کنار حفظ منافع سهامداران باعث شده تا گل گهر در مسیری گام بردارد که به زودی به عنوان مجموعه معدنی و صنعتی پرچمدار تولید در بخش های مختلف شود. مدیرعامل جوان گل گهر با نگاهی ملی و تمرکز بر توسعه منطقه ای در تلاش است تا نقش بی بدیل این مجموعه را با همراهی و همکاری نیروهای متخصص، استفاده از شرکت های دانش بنیان، اجرای طرح های توسعه ای و... افزایش دهد و این یعنی رهبری گل گهر بر تامین زنجیره ارزش، موضوعی که در چند سال اخیر به نگرانی اصلی فولادسازان تبدیل شده است. اما برنامه ریزی کارشناسی شده و دقیق گل گهر می تواند او را پرچمدار اصلی تامین زنجیره ارزش کند.تیتر 20

 

دیدگاهتان را بنویسید