222455

ثبت اختراعی بزرگ در صنعت فولاد:

ریوتینتو برای مبارزه با مشکل کربن، زیست توده (biomass) را برای تولید مستقیم فولاد از سنگ آهن آزمایش می کند

دنیای معدن: روزنامه علمی The Age (نشریه اختصاصی ملبورن، ایالت ویکتوریا): غول معدنی ریوتینتو در حال بررسی استفاده از زیست توده یا biomass برای جایگزینی زغال سنگ در فرآیند تولید فولاد با انتشار گازهای گلخانه ای است چراکه فشار بر روی معدنکاران بزرگ استرالیا برای مقابله با ردپای کربن افزایش یافته است.

به گزارش دنیای معدن، پس از چندین سال تحقیقات آزمایشگاهی، بزرگترین صادرکننده سنگ آهن استرالیا اعلام کرد که آزمایش فرآیند ثبت اختراع را برای حذف اکسیژن از سنگ آهن و تبدیل آن به آهن فلزی، آغاز کرده است.

برترین شرکت های معدنی استرالیا با درخواست های فزاینده ای برای مقابله با انتشار گازهای گلخانه ای در سراسر زنجیره تامین جهانی خود از جمله بخش فولادسازی مواجه هستند.

اگر تست ها و آزمایش ها در مقیاس بزرگتر این فناوری موفقیت آمیز باشد، ریوتینتو گفته که امکان توسعه آن در مقیاس تجاری وجود دارد تا به کاهش گازهای گلخانه ای ساطع شده از کارخانه های فولاد-سنگین-کربن کمک کند.

آقای Simon Trott مدیر ارشد اجرایی سنگ آهن ریوتنتو گفت: ما با آزمایش اولیه این فرآیند جدید که می تواند راهی مقرون به صرفه برای تولید فولاد کم کربن از سنگ آهن پیلبارا ارائه دهد، تشویق شده ایم.

معدنچیان برجسته استرالیایی از جمله ریو تینتو، بی اچ پی و فورتسکیو با حمایت اندرو فارست همگی متعهد شده اند که حداقل تا سال 2050 به میزان "صفر خالص" برسند و حداکثر میزان دی اکسید کربن منتشره توسط خودشان را حذف کنند.جعفری طهرانی

 

دیدگاهتان را بنویسید