230834

بوئینگ خرید تیتانیوم از روسیه را به حالت تعلیق در آورد و نسبت به عرضه کافی تضمین داد

دنیای معدن-رویترز: شرکت بوئینگ روز دوشنبه اعلام کرد خرید تیتانیوم از روسیه را به حالت تعلیق درآورده است، اقدامی که می تواند پیامدهایی برای روابط این هواپیماساز با بزرگترین عرضه کننده این کامودیتی یعنی VSMPO-Avisma داشته باشد.

به گزارش دنیای معدن، این هواپیماساز در بیانیه ای اعلام کرد: موجودی و تنوع منابع تیتانیوم، عرضه کافی برای تولید هواپیما را تضمین کرده و فراهم می آورد.

پتانسیل ایجاد اختلال در عرضه کامودیتی های روسیه به دنبال تهاجم این کشور به اوکراین، این فلز مورد استفاده در صنایع هوافضا، کشتیرانی و خودروسازی را به مرکز توجهات تبدیل کرده است.

شرکت VSMPO-Avisma نیزدر بیانیه ای از تعلیق قراردادها با این شرکت قدیمی ابراز تاسف کرد. این شرکت در این بیانیه اعلام کرد: ما وضعیت کشورمان و سراسر جهان را زیر نظر داریم و برای عواقب آن آماده هستیم.

با این حال هنوز هیچ تحریمی بر این عرضه کننده روسی که 25 درصد مالکیت آن در اختیار شرکت دولتی Rostec است، اعمال نشده.

در بیانیه این شرکت عرضه کننده تیتانیوم آمده است: شرکت اکنون سیاست فروش خود را تغییر داده و به سمت سایر بازارها تغییر جهت می دهد.

در همین حال ایرباس به عنوان رقیب اروپایی بوئینگ گفت که به طور مستقیم تیتانیوم را از روسیه و سایر کشورها تامین خواهد کرد.

بوئینگ ماه گذشته اعلام کرده بود نگران اختلالات احتمالی عرضه نیست زیرا از سال 2014 زمانی که روسیه به دلیل الحاق و تصاحب کریمه از اوکراین تحریم شد، زنجیره تامین تیتانیوم خود را متنوع کرده است.جعفری طهرانی

 

دیدگاهتان را بنویسید