230234

همراه با آخرین تحولات اوکراین؛ به صدا درآمدن آژیر هشدار در کی‌یف/ ورود نیروهای روسیه به پایتخت اوکراین

دنیای معدن- دومین روز عملیات ویژه روسیه در اوکراین در میانه ادامه درگیری‌ها در دونباس آغاز شده است.

به گزارش دنیای معدن – روز دوم عملیات ویژه روسیه علیه اوکراین در حالی آغاز شد که عملیات نظامی ویژه روسیه در اوکراین به منظور توقف جنگ در «دونباس» ادامه دارد.

 

نیرو‌های روسیه همچنان در حال خنثی سازی زیرساخت‌های نظامی اوکراین از جمله پایگاه‌های هوایی و پدافند هوایی این کشور هستند. وزارت روسیه نیز تاکید کرد که تهدیدی برای جمعیت غیرنظامی در اوکراین وجود ندارد.

 

روابط دیپلماتیک میان دو کشور نیز از روز گذشته قطع شد.

 

به گزارش «رویترز، سی ان ان و اسپوتنیک»، مهم ترین خبرهای اوکراین در ساعات گذشته عبارتند از:

 

آژیر خط در «لویو» در غرب و «کی‌یف»، پایتخت اوکراین برای دومین روز متوالی به صدا درآمده است. شهردار پایتخت اوکراین از شهروندان این شهر خواست در پناهگاه‌ها بمانند.

 

همراه با آخرین تحولات اوکراین؛ به صدا درآمدن آژیر هشدار در کی‌یف/ زلنسکی تحریم‌ها علیه روسیه را بی اثر خواند

 

ارتش اوکراین ادعا می‌کند که نیرو‌های روسیه را در مرز رودخانه «تتریف» متوقف کرده و نیروی هوایی اوکراین در حال حفاظت از آسمان کیف است.

 

وزیر دفاع لیتوانی مدعی شد که روسیه در روز نخست عملیات ویژه خود در اوکراین بیش از ۳۰ تانک، حدود ۱۳۰ خودروی زرهی و هفت هلی کوپتر خود را از دست داد.

 

تاکنون سه انفجار پایتخت اوکراین را به لرزه درآورده است. برخی از گزارش‌ها به نقل از مقام‌های آمریکایی از حضور نیرو‌های روسیه در ۳۲ کیلومتری «کی‌یف» خبر می‌دهند.

 

معاون وزیر دفاع اوکراین نیز گفت که نیرو‌های روسی احتمالا امروز وارد مناطق اطراف «کی‌یف» شوند.

 

ارتش اوکراین ادعا می‌کند که نیرو‌های روسیه را در مرز رودخانه «تتریف» متوقف کرده و نیروی هوایی اوکراین در حال حفاظت از آسمان «کی‌یف» است.

 

وزیر دفاع لیتوانی مدعی شد که روسیه در روز نخست عملیات ویژه خود در اوکراین بیش از ۳۰ تانک، حدود ۱۳۰ خودروی زرهی و هفت هلی کوپتر خود را از دست داد.

 

مشاور رئیس جمهور اوکراین نیز ادعا کرد که ۲۰۰ سرباز نیروی ویژه روسیه در فرودگاه «گوستومل» کشته شدند.

 

روزنامه «پراوادا» اوکراین از توزیع بیش از ۱۰ هزار اسلحه در میان مردم و اعلام فرمان بسیج عمومی جمعیت این کشور از سوی دولت اوکراین خبر داد.

 

پنتاگون نیز مدعی شده که روسیه بیش از ۱۶۰ موشک بالستیک و کروز به سمت تاسیسات نظامی اوکراین شلیک کرده است.

 

در عین حال، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا اعلام کرد که کنگره این کشور قصد دارد ۶۰۰ میلیون دلار سلاح دفاعی مرگبار به اوکراین بدهد.

 

وزیر دفاع فرانسه اعلام کرد که به زودی تصمیم خود را درباره ارسال سلاح به اوکراین می‌گیرد.

 

وزارت کشور اوکراین ادعا کرد که روسیه در ۲۴ ساعت گذشته ۳۳ مکان غیرنظامی را در این کشور بمباران کرده است.

 

وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که در جریان عملیات نظامی ۵ جنگنده، یک بالگرد و پنج پهپاد سرنگون شدند. این وزارت خانه همچنین اعلام کرد که سطح تشعشات در منطقه استقرار راکتور چرنوبیل طبیعی است و نیرو‌های روسیه برای حفاظت مشترک از نیروگاه هسته‌ای مذکور با نیرو‌های اوکراینی به توافق رسیدند.

 

وزارت دفاع روسیه در ادامه از کنترل نیروهای روسی بر نیروگاه هسته‌ای چرنوبیل و تسلیم کامل نیرو‌های اوکراینی در اودسا خبر داد.

 

در عین حال، براساس اعلام وزارت دفاع روسیه، در جریان عملیات نظامی در اوکراین، نیرو‌های روسیه ۱۸ تانک و خودروی زرهی، ۷ لانچر و ۴۱ خودرو ارتش را منهدم کردند. 

 

ارتش اوکراین ادعا کرد که هواپیما‌های روسی حامل چتربازان در فرودگاه گومل بلاروس به زمین نشستند.

 

گزارش‌ها می‌گویند که درگیری و تبادل آتش در محله «آپولون» در پایتخت اوکراین پس از ورود خودرو‌های زرهی روسی تشدید شده است. آژیر خطر برای سومین بار از صبح امروز در «کی‌یف» به صدا درآمد.

 

«خبرگزاری فرانسه» به نقل از ارتش اوکراین نوشت که نیروهای روسی از شرق و شمال وارد پایتخت اوکراین شدند.

 

در عین حال، انفجاری مهیب «کی‌یف» را به لرزه درآورد.

 

ارتش لهستان در حال برگزاری رزمایش مشترک با آمریکاست.

 

نیرو‌های ویژه اوکراین، تدابیر امنیتی را در نزدیکی مقر دولت در پایتخت تشدید کردند.

 

دیدگاهتان را بنویسید