222910

انجمن توزیع کنندگان ایتالیا Assofermet از اتحادیه اروپا خواست تا تعرفه آنتی دامپینگ نورد را به حالت تعلیق در آورد

دنیای معدن - یورومتال: انجمن توزیع کنندگان ایتالیا Assofermet از کمیسیون اروپا خواسته که عدم تعادل میان عرضه و تقاضای نورد در ایتالیا را تشخیص داده و همان تعلیق تعرفه های آنتی دامپینگ را که برای محصولات نورد تخت آلومینیوم از چین اعمال شده بود، تصویب کند.

به گزارش دنیای معدن، انجمن Assofermet در یادداشتی به کالانیش گفت: این انجمن امیدوار است که درک شرایط فعلی بازار در بخش آلومینیوم در مورد اقدامات حفاظتی اتحادیه اروپا در حوزه واردات فولاد نیز به نفع عموم اتحادیه و شرکت های زنجیره تامین پایین دست، توزیع کنندگان و مصرف کنندگان نهایی باشد و منافع اقتصادی مورد بحث در میان طرف های درگیر در کل زنجیره تامین را متعادل نماید.

در 8 اکتبر این کمیسیون تعرفه های نورد تخت آلومینیوم چین را به مدت 9 ماه متوقف کرد. براساس اعلام این انجمن این تصمیم یک خطر جدی برای سایر موارد حفاظتی را نشان نمی دهد چراکه از سوی تولیدکنندگان آلومینیوم اروپا نیز حمایت می شود.

این به سادگی اثبات می کند که تغییر موقعیت ممکن است در موقعیت های خاص مانند وضعیت فعلی بازار فولاد که تقاضا رو به رشد بوده و کمبود عرضه وجود دارد، قیمت های بسیار بالا را رقم بزند.

انجمن Assofermet همچنین رسما درخواستی را به مقامات ایتالیایی ارائه کرده مبنی بر اینکه در سیستم های حفاظتی اتحادیه اروپا بازنگری کنند. این انجمن خاطرنشان کرده که این درخواست توسط وزیر توسعه اقتصادی ایتالیا مورد استقبال قرار گرفته است. وزیر مربوطه هفته گذشته در یک نمایشگاه اعلام کرد که سیستم حفاظتی به درستی کار نمی کند و نیاز به تجدید نظر دارد.جعفری طهرانی

 

دیدگاهتان را بنویسید