222868

قیمت های پیشنهادی ورق گرم هند در پی تقاضای داخلی قوی افزایش یافت

دنیای معدن -کالانیش: کارخانه های هندی به دلیل بازگشت تقاضا و قیمت های بالاتر در بازار داخلی، قیمت های پیشنهادی برای ورم گرم صادراتی را افزایش دادند. با این حال، تقاضای جهانی همچنان پایین باقی مانده و بازار شاهد شکاف بین قیمت های پیشنهادی فروشندگان و انتظارات خریداران است.

به گزارش دنیای معدن، قیمت های پیشنهادی کارخانه ها برای ورق گرم HRC گرید SAE و ضخامت بالای 2 میلی متر به ویتنام 910 تا 920 دلار در هر تن CFR «شهر هوشی مین» ذکر شده است. با این حال قیمت های پیشنهادی تجار 890 تا 900 دلار CFR گزارش می شود. انتظارات خریداران، در پی تقاضای ضعیف و قیمت های پیشنهادی ارزان از سایر کشورها 870 تا 880 دلار در هر تن CFR است. هفته گذشته هیچ معامله ای برای ورق گرم از مبدا هند در ویتنام شنیده نشده است.

کالانیش خاطرنشان می کند: کارخانه های هندی ورق گرم گرید SAE با ضخامت بالای 2 میلی متر را 860 تا 870 دلار فوب سواحل شرقی هند پیشنهاد می دهند و حمل کالا به ویتنام در بازار لحظه ای 55 تا 60 دلار در هر تم ذکر می شود.

یکی از تجار ارشد فعال در ASEAN می گوید: تقاضا هنوز پایین است و خریداران برای رزرو هر مقداری در قیمت بالا از هند تردید دارند. کارخانه های هند قیمت های پیشنهادی شناور خود را در بازار صادراتی متوقف کرده و تمرکز بیشتری بر بازار داخلی بجای صادرات دارند.

قیمت های پیشنهادی در بازار داخلی 68 هزار تا 69 هزار روپیه معادل 908 تا 922 دلار در هر تن درب کارخانه است به همین دلیل کارخانه ها انتظار دارند که از بازار جهانی نیز قیمت های پیشنهادی بالایی دریافت کنند. سهامداران داخلی شروع به ذخیره مجدد ورق گرم کرده اند و آن را با قیمت 71 هزار روپیه در هر تن برای تحویل در ماه نوامبر ارائه می دهند.

بسیاری از تجار و خریداران به دلیل افزایش قیمت فولاد شاهد محدودیت اعتبار بانکی هستند. تجار، دیگر نمی توانند مقادیر زیادی را با همان محدودیت اعتباری ارائه شده توسط بانک ها رزرو کنند درحالی که قبلا مقادیر بیشتری را رزرو می کردند. این موضوع بر خرید و معاملات در بازار تاثیر گذاشنه است.

قیمت های پیشنهادی به امارات و کشورهای همسایه به میزان 10 تا 15 دلار در هر تن افزایش یافته و به 915 تا 920 دلار CFR بندر جبل علی برای محموله های دسامبر رسیده است.

به دلیل پایان یافتن سهمیه های اتحادیه اروپا کارخانه های هندی قیمت های پیشنهادی خود را به 980 تا 990 دلار CFR اروپا کاهش دادند.

 

دیدگاهتان را بنویسید