222909

معدنکاران بزرگ زغال سنگ چین وعده دادند تا تولید را بالا ببرند

دنیای معدن -رویترز: برخی تولیدکنندگان عمده زغال سنگ چین وعده دادند پس از آنکه دولت از شرکت های مورد حمایت دولت خواست تا صرف نظر از هزینه ها و بدون توجه به آن از عرضه زغال سنگ و برق اطمینان حاصل نمایند، قیمت زغال سنگ حرارتی را در زمستان و بهار سال آینده کاهش دهند.

به گزارش دنیای معدن، قیمت زغال حرارتی چین امسال بیش از 200 درصد افزایش یافته و به بالاترین سطح رسیده است زیرا بازرسی های ایمنی معادن، تحقیقات ضد فساد و سیل در مناطق اصلی معدنکاری به عرضه آسیب رسانده است.

گروه انرژی چین و گروه هلدینگ Shanxi Jinneng معدنکاران شماره یک و هشت زغال سنگ چین اعلام کردند که تولید را افزایش داده و قیمت ها را به محدوده معقول باز می گردانند. آنها متعهد شدند قیمت زغال حرارتی با میزان انرژی 5500 کیلوکالری تحویل داده شده به خلیج Bohai در شمال چین را به زیر 1800 یوان در هر تن معادل 282 دلار و قیمت زغال با انرژی 5000 و 4500 کیلوکالری را به ترتیب تا 1500 و 1200 یوان حفظ نمایند.

براساس اظهارات این شرکت ها قیمت زغال حرارتی با ارزش حرارتی بالاتر از 2 هزار یوان در هر تن فراتر نخواهد رفت.

دو تاجر که خواستند نامشان فاش نشود گفتند برخی دیگر از معدنکاران زغال مورد حمایت دولت در منطقه معدنی زغال سنگ چین در شانشی و مغولستان داخلی نیز در حال برنامه ریزی برای ارائه طرح سقف قیمتی مشابه هستند.

معاون نخست وزیر چین Han Zheng خواستار اقدامات جدی و اقدامات سختگیرانه برای نظارت دقیق سفته بازی در قیمت های زغال سنگ شد.

این نهاد ناظر دارایی های دولتی همچنین از شرکت های مورد حمایت دولت خواست عرضه زغال را در اولویت قرار دهند و از نیروگاه ها خواست تا صرف نظر از هزینه ها موجود مواد اولیه و خوراک را توسعه داده و بالا ببرند.

تولید روزانه زغال چین در 18 اکتبر 11.6 میلیون تن بود درحالی که در ماه گذشته حدود 11.2 میلیون تن بوده است.جعفری طهرانی

 

دیدگاهتان را بنویسید