222898

افت چشمگیر قیمت سنگ آهن و فولاد در بازار چین

دنیای معدن -متال بولتن: قیمت سنگ آهن دریایی بنا به اعلام Fastmarkets برای محموله های فاین عیار 62 درصد 4.76 درصد افت یافت و برای عیار 65 درصد در این هفته نسبت به هفته قبل با کاهش 4.21 درصدی همراه شد.

به گزارش دنیای معدن، میلگرد داخلی چین در شرق این کشور نیز با افت 3.47 درصدی مواجه شده و قیمت های ورق گرم داخلی هم در شرق چین حدود 1.36 درصد در این هفته نسبت به هفته قبل افت یافته است.

قیمت سنگ آهن و فولاد در این هفته در میان تمایلات نزولی برای تقاضای ضعیف فولاد در سه ماهه گذشته و اعلام کمیسیون توسعه و اصلاح ملی چین NDRC مبنی بر افزایش تلاش ها برای مداخله در قیمت های افسار گسیخته و رکورد شکنی قیمت های زغال و همچنین تقویت نظارت بر قیمت کامودیتی ها، کاهش یافت.

با این حال کنسانتره سنگ آهن و گندله کوره بلند هر دو قیمت های بالایی را نشان می دهند.

شاخص قیمت کنسانتره عیار 66 درصد یا شاخص سنگ آهن فاین 65 درصد Fastmarkets این هفته پس از ثابت ماندن در محدوده منفی از ماه می 2021 به محدوده مثبت بازگشت. این بازگشت در پی تقاضای فصلی قوی برای مواد شارژ مستقیم و کاهش تولید سنگ آهن داخلی چین رخ داده است.

شاخص لحظه ای پرمیوم سنگ آهن لامپ عیار بالا CFR چین نیز در میان تقاضای قوی برای گندله در بازارهای چین و جهان رو به افزایش رفته است.جعفری طهرانی

 

دیدگاهتان را بنویسید