232074

اشتباهات مرگ بار فرهاد مجیدی دلیل اصلی حذف استقلال

دنیای معدن- پیش از هر دلیل و بهانه دیگری، رد پای تصمیمات اشتباه فرهاد مجیدی را باید در شکست استقلال مقابل نساجی دید.

به گزارش دنیای معدن، فرهاد مجیدی، سرمربی استقلال در دیدار مرحله یک چهارم نهایی جام حذفی مقابل تیم نساجی تن به شکست داد و وداع زودهنگامی با این مسابقات داشت تا پس از شکست در فینال دو دور گذشته مسابقات، این سومین ناکامی فرهاد مجیدی با استقلال در جام حذفی سه سال اخیر باشد.

استقلال در شرایطی مقابل نساجی خانه به دوش و پر از مشکلات ریز و درشت تن به شکست و حذف از جام حذفی داد که با توجه به شکست پرسپولیس مقابل آلومینیوم و حذف تمام مدعیان و رقیبان جدی، به نظر می‌رسید آبی‌ها مسیر راحتی برای قهرمانی در بازی‌ها دارند و از همین رو همه تلاش خود را به کار می‌گیرند تا با برتری مقابل حریف به نیمه نهایی راه پیدا کنند و در مسیر فینال تنها مانعشان مس کرمان لیگ یکی باشد که اینطور نشد و این فرصت در اختیار الهامی و شاگردانش قرار گرفت.

اگرچه طبق معمول، عدم نتیجه گیری تیم‌ها در کنفرانس خبری و صحبت‌های کادرفنی و عوامل تیم، اشتباهات داوری و مسائلی از این دست عنوان شده ولی با نگاهی به تصمیمات فرهاد مجیدی و کادرفنی در این دیدار می‌توان متوجه شد دلایلی بالاتر از اشتباهات داوری هم برای این نتیجه دور از انتظار وجود دارد و آنهم ارنج اشتباه کادرفنی است.

اگر نخواهیم خیلی وارد مباحث تخصصی شویم، کمترین اشکالی که به چینش ترکیب امروز استقلال وارد است، استفاده از علیرضا رضایی در ترکیب اصلی به جای حسین حسینی است و بالاتر از آن عدم تعویض وی و به میدان آمدن حسینی حداقل برای ضربات پنالتی بود تا وی با استفاده از تجربه بالای خودش و آمار خوبی که در مهار ضربات پنالتی دارد بتواند شانس استقلال را برای پیروزی در این مقطع بالا ببرد.

اتفاقی که رخ نداد تا رضایی جوان و بی تجربه عملکرد به شدت ضعیفی در ضربات پنالتی از خودش نشان داده و هر ۵ ضربه را مقابل بازیکنان نساجی فریب بخورد و تشخیص اشتباه دهد.

به خاطر بیاورید فینال جام حذفی فصل گذشته را که جواد نکونام با فولاد مقابل همین استقلال رفتار مشابهی داشت و از محسن فروزان در دقایق پایانی بازی برای ضربات پنالتی استفاده کرد و به اتکای همین تعویض و درخشش فروزان توانست پیروز شود و جام‌ را بالای سر ببرد. موضوعی که مجیدی از آن درس‌ نگرفت.

این البته تنها اشتباه مجیدی در چینش ترکیب تیمش برای بازی امروز نبود و اشتباهات دیگری هم در ارنج چند پست وجود داشت که به مرور زمان رفع خواهد شد ولی هرچه هست رد پای شکست مقابل نساجی را بیش از هر کسی باید در تصمیمات خود مجیدی و کادرفنی دنبال کرد.

 

دیدگاهتان را بنویسید