228179

لطفی: تیمی که می‌خواهد قهرمان شود باید گل نخوردن را یاد بگیرد/ استقلال مقابل پیکان نباید محتاط بازی کند

دنیای معدن- پیشکسوت تیم فوتبال استقلال گفت: کسب قهرمانی نیم فصل را به هواداران و کادرفنی تبریک بگویم، دلچسب‌تر از این اتفاق ثبت رکورد‌هایی بود که استقلال در این فصل به جا گذاشت.

به گزارش دنیای معدن، سعید لطفی در گفت‌وگو با میزان، درباره پیروزی تیم فوتبال استقلال مقابل نفت مسجدسلیمان اظهار داشت: کسب قهرمانی نیم فصل را به هواداران و کادرفنی تبریک می‌گویم، دلچسب‌تر از این اتفاق، ثبت رکورد‌هایی بود که استقلال در این فصل به جا گذاشت. استقلال در بازی مقابل نفت هم نتیجه دلخواه را گرفت، اما می‌توانستند با توجه به آشفتگی که دراردوی نفتی‌ها ایجاد شده بود نتیجه پرگل تری هم بدست بیاورند.

وی افزود: آبی‌پوشان در این دیدار روان بازی کرده و حملات را به خوبی برنامه‌ریزی کردند. نفت مسجدسلیمان این فصل به هم ریخته شده و باعث شد که این تیم مردمی تا الان بیشتر امتیازات را از دست بدهد. حیف است و نباید این تیم را رها کنند، مدیران این باشگاه باید هرچه زود‌تر تکلیف تیم را روشن کند؛ زیرا هواداران این تیم واقعاً مظلوم واقع شده‌اند.

*تیمی که چشم‌نواز بازی کند، اما نتیجه نگیرد، مربی‌اش اخراج می‌شود

لطفی درباره کیفیت چمن تصریح کرد: ظاهر قضیه خوب نیست، اما آنقدر‌ها هم که می‌گویند کیفیت چمن فاجعه نبود. من سه سال در این زمین کار کردم. این زمین پستی بلندی و چاله چوله ندارد و می‌شود راحت در آن بازی کرد.

پیشکسوت تیم فوتبال استقلال در رابطه با عملکرد این تیم در نیم فصل نخست، عنوان کرد: استقلال در بخش دفاعی عملکرد فوق‌العاده‌ای دارد و منهای آن دو گلی که مقابل مس دریافت کرد، در کل خیال همه را از این بخش راحت کرده. تیمی که می‌خواهد قهرمان شود باید گل نخوردن را یاد بگیرد. تفکرات مجیدی باعث شده حریفان برای رسیدن به گل عاجز باشند و این چیزی است که تیم قهرمان لازم دارد. به جز بازی با نفت و دو بازی دیگر، استقلال بعد از رسیدن به گل در لاک دفاعی فرو می‌رفت که امیدوارم در نیم فصل بعدی دیگر این اتفاق رخ ندهد.

وی افزود: همه مربیان در حال حاضر برای کسب امتیاز تیم را وارد زمین می‌کنند؛ چون اگر مربی تیمش خوب بازی کند، اما نتیجه نگیرد می‌تواند به اخراج آن مربی ختم شود. تمام بازی‌ها در نیم فصل اول دلچسب نبود و امیدواریم در نیم فصل دوم که تیم‌ها با قدرت بیشتری ظاهر می‌شوند هیجان لازم را شاهد باشیم.

*جذب یک بازیساز خوب می‌تواند به نفع تیم باشد

لطفی درخصوص نقل و انتقالات زمستانی و لزوم تقویت استقلال تصریح کرد: تصمیم با مربی است که چه بازیکنانی جدا شوند و چه بازیکنانی جذب شوند، اما آنچه دیدیم استقلال به خاطر نداشتن بازیساز خوب، در خلق موقعیت کمرنگ ظاهر شده و جذب یک بازیساز خوب می‌تواند به نفع تیم باشد. در خط حمله یامگا و ژستد خوب کار کرده‌اند و با تغییر پست شرایطشان بهتر شد و بهتر است در پست خودشان بازی کنند. هر چه گذشت درصد اشتباهات بازیکنان در پاس دادن و شوت زنی کمتر شد.

لطفی در پایان درباره بازی استقلال و پیکان در چارچوب رقابت‌های جام حذفی خاطر نشان کرد: پیکان تیم خوبی است و در این بازی با انگیزه ظاهر می‌شوند؛ استقلال نباید به هیچ عنوان این تیم را دست کم بگیرد. استقلال نباید محتاط بازی کند و فضا را در اختیار پیکان قرار ندهد؛ زیرا پیکان در بازی رو به جلو خطرناک ظاهر می‌شود. استقلال باید از ابتدا هجومی بازی کند و در بیست دقیقه ابتدایی به تیم حریف آسیب بزند. استقلال نام بزرگی دارد و با احترام به پیکان، به امید خدا در این بازی پیروز خواهد شد.

 

دیدگاهتان را بنویسید