227802

فلاحت‌زاده: مدافعان استقلال باید محکم‌تر بازی کنند/ پنالتی گرفتن نیز جزئی از تاکتیک‌های فوتبال است

دنیای معدن- پیشکسوت تیم فوتبال استقلال گفت: با سیستم ۳-۵-۲ و استفاده از این بازیکنان مجیدی می‌تواند بسیار هجومی کار کند.

به گزارش دنیای معدن، فرشاد فلاحت‌زاده در گفت‌وگو با میزان، در خصوص پیروزی تیم فوتبال استقلال مقابل مس رفسنجان اظهار داشت: این دیدار یکی از سخت‌ترین بازی‌های استقلال بود و با توجه به به‌هم‌ریختگی شرایط روحی و روانی تیم، احتمال می‌رفت به مشکل بخوریم، اما در طول هفته به خوبی با بچه‌ها کار شده بود و آن‌ها آماده این مسابقه بودند.

وی ادامه داد: بچه‌ها از ابتدای کار به دنبال پیروزی بودند و از همان اول با پرس سنگین و فشار، کار را برای حریف سخت کردند. بازیکنان استقلال با دوندگی و کار‌های تاکتیکی خوب، موفق به یک پیروزی پرگل شده و شرایط خود را بهتر کردند و با توجه به تساوی پرسپولیس اختلاف با تیم دوم ۳ امتیاز شد.

*قاسمی‌نژاد با گلزنی مقابل مس احیا شد

فلاحت‌زاده افزود: باید روی مسائل دفاعی بیشتر کار شود و مدافعان ما محکم‌تر و سرسخت‌تر کار کنند و نباید تحت هر شرایطی گل بخوریم. گل نخوردن و کلین شیت همواره باعث اقتدار و روحیه بالای تیم خواهد شد. امین قاسمی‌نژاد پس از چند هفته تحمل شرایط سخت به بازی آمد و گل زد و از این بابت بسیار خوشحالم. او با قلبی صاف و پاک برای کمک به استقلال راهی این تیم شد، اما چند هفته ابتدایی شرایط خوبی نداشت و فکر می‌کنم با این گل احیا شده و بتواند کمک بسیار بیشتری به ما کند.

پیشکسوت استقلال درباره اینکه تیمش صرفاً با دو پنالتی و یک اشتباه فردی حریف به گل رسید، عنوان کرد: شاید در این دیدار پاس‌های عمقی، موقعیت‌های تک به تک، شوت‌های زیبا و ضربات ایستگاهی زیادی ندیدیم، اما فشار وارد کردن به حریف و گرفتن پنالتی هم جزئی از تاکتیک و اصول فوتبال است. وقتی شما در دقیقه ۱۰ با فشار سنگین بازیکن حریف را وادار به اشتباه کرده و مجبور به ارتکاب پنالتی می‌کنید این یعنی فوتبال خوبی ارائه کرده‌اید. استقلال تا دقایق پایانی حریف را پرس کرد و همین باعث شد روی صحنه گل سوم هم مدافع مس توپ را لو دهد.

*استقلال گل نخورد، قطعاً به گل می‌رسد

وی در رابطه با پنالتی زن اول استقلال و توانایی بالای کوین یامگا در این زمینه گفت: وریا غفوری به دلیل شناخته‌تر بودن سبک پنالتی‌هایش در لیگ ایران امسال خیلی در پنالتی زدن موفق نبود و در این هفته‌ها هم به دلیل مصدومیت و اینکه نتوانسته بود مثل سابق به تیم کمک کند قطعاً فشار زیادی را تحمل کرده است. این فشار روی بازیکنان خارجی نیست و آن‌ها بهتر می‌تواند از پس این کار مهم بربیایند.

فرشاد فلاحت‌زاده در خصوص تقابل استقلال و نفت مسجدسلیمان در هفته پانزدهم لیگ برتر تصریح کرد: استقلال باید سعی کند ابتدا گل نخورد، زیرا قطعاً در ادامه می‌تواند به گل برسد. با سیستم ۳-۵-۲ و استفاده از این بازیکنان مجیدی می‌تواند بسیار هجومی کار کند. اگر در ۱۸ قدم و یک سوم دفاعی خودمان به خوبی فضا‌ها را پوشش دهیم، وینگ‌بک‌ها و مهاجمان به خوبی می‌توانند در حمله شرکت کنند و هنگام حمله حداقل ۵ یا ۶ نفر در زمین حریف داشته باشیم.

وی خاطرنشان کرد: این سیستم اگر به درستی اجرا شود بسیار کارآمد خواهد بود. ما با همین سیستم به همراه منصور پورحیدری قهرمان آسیا شدیم. در حال حاضر استقلال بین ۸۰ تا ۹۰ درصد از بازیکنان لازم برای اجرای درست ۳-۵-۲ را دارد و با تقویت شدن ترکیب می‌توانیم به فرم ایده‌آلی برسیم. اکنون آبی‌پوشان روحیه و شرایط بسیار خوبی دارند و می‌توانند در ادامه کار‌های بزرگی انجام دهند.

 

دیدگاهتان را بنویسید