227304

دربازی‌های هفته دوازدهم لیگ برتر چند رکوردجا به جا شد

رشد استقلال، سقوط تراکتور

دنیای معدن- پرونده هفته دوازدهم لیگ برتر چهارشنبه گذشته با برگزاری ۸ بازی بسته شد. رقابت‌هایی که در آن ۴ مسابقه برنده داشت و ۴ دیدار هم به تساوی انجامید. بازی فجرسپاسی و هوادار تنها مسابقه این هفته بود که گلی در آن زده نشد و در ۷ مسابقه دیگر، ۱۵ گل از خط دروازه‌ها عبور کرد تا به‌طور میانگین ۱,۸۷۵ گل در هر بازی زده شده باشد. این در حالی است که در هفته یازدهم ۱۴ بار توپ از خط دروازه‌ها عبور کرد و این هفته تنها یک گل بیشتر زده شد.

به گزارش دنیای معدن و به نقل از روزنامه ایران در بازی نساجی و نفت مسجدسلیمان که ۱-۱ در ورزشگاه نقش جهان اصفهان به پایان رسید، قائمشهری‌ها با پنالتی که مسعود شجاعی گل کرد به تساوی رسیدند تا صد و پنجاهمین گل لیگ بیست و یکم به نام کاپیتان سابق تیم ملی به ثبت برسد. پرگل‌ترین تساوی هفته هم در بازی گل گهر و مس با نتیجه ۲-۲ رقم خورد. بهترین برد این هفته را صنعت نفت با پیروزی ۳-۱ مقابل آلومینیوم به دست آورد تا به این ترتیب اراکی‌ها اولین شکست‌شان در لیگ بیست و یکم را تجربه کنند.

در این شرایط تنها تیم بدون باخت لیگ، استقلال است که در صدر جدول قرار دارد.

نکته دیگر درباره آبی‌پوشان پایتخت اینکه آنها با ۲۸ امتیازی شدن، بیشترین امتیاز کسب شده توسط یک تیم در تاریخ لیگ برتر تا پایان هفته دوازدهم را به دست آورده‌اند. ضمن اینکه شاگردان فرهاد مجیدی از لحاظ دفاعی نیز آماری خیره‌کننده داشته‌اند. آنها تا به اینجای کار تنها ۲ بار دروازه‌شان باز شده تا هم عنوان بهترین خط دفاعی لیگ را به خود اختصاص داده باشند و هم بررسی صدرنشین‌های ۱۱ فصل اخیر تا پایان هفته دوازدهم نشان می‌دهد که استقلال بهترین عملکرد دفاعی را در میانشان داشته است. استقلال این هفته فولادی را شکست داد که از زمان بازگشت جواد نکونام به نیمکت مربیگری‌اش در ۷ مسابقه پیاپی نباخته بود ولی حالا روند شکست‌ناپذیری‌اش از بین رفت.

اما در حساس‌ترین بازی این هفته، پرسپولیس موفق شد سپاهان را در ورزشگاه امام خمینی(ره) اراک، شکست دهد تا طلسم نبردن‌های‌شان در این استادیوم شکسته شود.

شاگردان یحیی گل‌محمدی یک بار در لیگ بیستم و یک بار هم در فصل جاری در اراک مقابل آلومینیوم در این ورزشگاه شکست خورده بودند. سرخپوشان با این برد به سومین پیروزی پیاپی خود دست پیدا کردند تا هم برای اولین بار در لیگ بیست و یکم در رسیدن به برد هت تریک کنند و هم برای اولین بار به رده دوم جدول صعود کنند. آخرین باری که پرسپولیس در جریان یک بازی لیگی موفق شده بود سپاهان را شکست دهد، ۱۳ بهمن ۹۶ و بازی برگشت لیگ هفدهم بود که شاگردان برانکو در آن ۲-۰ سپاهان تحت هدایت منصور ابراهیم‌زاده را شکست داده بودند. البته پس از آن پرسپولیس یک بار در جام حذفی، یک بار با حکم کمیته انضباطی و یک بار هم در بازی دوستانه سپاهان را شکست داده بود ولی بعد از ۱۴۲۷ روز بار دیگر در لیگ برابر سپاهان در جریان بازی به پیروزی رسید.

گل‌محمدی هم یک بار در بازی برگشت لیگ دوازدهم موفق شده بود با پرسپولیس، سپاهان را شکست دهد. او در بازگشت دوباره‌اش به نیمکت قرمزها، در شرایطی مقابل سپاهان قرار گرفت که یک بار در لیگ نوزدهم سپاهان مقابل پرسپولیس حاضر به بازی نشد و بازی ۳-۰ شد و ۲ بار هم در لیگ بیستم با تیم تحت هدایت محرم نویدکیا مساوی کرد اما یحیی پس از برد در بازی دوستانه پیش از شروع فصل، این بار در یک بازی رسمی سپاهان را شکست داد.

اتفاق‌های دیگر این هفته این بود که بازی پیکان و پدیده مساوی شد تا روند نبردن‌های مشهدی‌ها ادامه داشته باشد. ضمن اینکه تراکتور هم به ذوب‌آهن باخت تا دومین شکست پیاپی سرخپوشان به ثبت برسد و این تیم بدترین عملکردش در تاریخ لیگ برتر به لحاظ تعداد باخت را داشته باشد. تراکتور در لیگ اول حرفه‌ای که در آن سقوط کرد، ۶ باخت پس از ۱۲ بازی داشت ولی حالا ۷ شکست در ۱۲ مسابقه برای این تیم به ثبت رسیده و باعث شده پرشورها با ۱۱ امتیاز، دوباره هم امتیاز با تیم‌های حاضر در منطقه سقوط قرار بگیرند. در سمت مقابل، شاگردان مهدی تارتار پس از ۶ بازی نبردن، طعم برد در لیگ را چشیدند.

شادی خاص پس از برد بزرگ

پرسپولیس که به رغم فاصله کم با صدر جدول نتوانسته بود آن اقتدار همیشگی را در ۱۱ هفته ابتدایی لیگ امسال نشان دهد، با بردن سپاهان تا حدود زیادی هوادارانش را به آینده امیدوار کرد. این برد برای یحیی گل محمدی نیز اهمیت ویژه‌ای داشت. مردی که امسال بیش از دو فصل قبل مورد انتقاد قرار گرفته، با بردن یکی از مدعیان لیگ نفس راحتی کشید. مربی‌ای که کمتر می‌توان از چهره‌اش پی به احساساتش برد و حتی به هنگام بردهای مهم هم تغییر چندانی در چهره‌اش ایجاد نمی‌شود، این بار سبکبال و رها در آغوش افشین پیروانی شادی‌اش را بروز داد و علنی کرد.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید