226952

زمان بسته شدن پنجره نقل و انتقالاتی استقلال!/ مجیدی در آستانه از دست دادن هافبک خارجی

دنیای معدن- استقلال از جمله باشگاه‌هایی است که حالا در آستانه حذف شدن از فصل آتی لیگ قهرمانان آسیا قرار گرفته و اصلاً بعید نیست حداکثر تا صبح روز سه‌شنبه هفته جاری اخبار تلخی که در این رابطه شنیده می‌شود، جنبه واقعیت به خود پیدا کند.

به گزارش دنیای معدن، این مسئله به خودی خود برای استقلال (و البته پرسپولیس) چیزی شبیه فاجعه محسوب می‌شود چون علاوه بر بحث اعتباری، از نظر مالی هم ضرر قابل ملاحظه‌ای به باشگاه می‌زند ولی نکته اینجاست که دامنه دردسرهای بین‌المللی آبی‌پوشان فقط به حذف شدن از لیگ قهرمانان آسیا محدود نمی‌شود و اگر مقامات این باشگاه هر چه سریع‌تر تدوین پیرامون یکی از احکام صادر شده توسط کمیته انضباطی فیفا اتخاذ نکنند، هفته آینده معضل جدیدی برای استقلالی‌ها ایجاد خواهد شد.

بسته شدن پنجره نقل و انتقالات

کمیته انضباطی فدراسیون جهانی فوتبال چندی قبل  استقلال را از بابت عدم پرداخت مطالبات  شیخ دیاباته مقصر دانست و این باشگاه را محکوم به واریز ۱۷۵ هزار دلار به حساب مهاجم فصل گذشته خود کرد. براساس رأی اعلام شده توسط فیفا، طرف ایرانی تا روز دهم دی ماه (جمعه هفته جاری) برای پرداخت این بدهی فرصت دارد و اگر چنین کاری را انجام ندهد، جدا از اینکه به صورت روزانه بابت تأخیر استقلال جریمه مضاعف برایش در نظر گرفته خواهد شد، در صورت اقدام دوباره شیخ، پنجره نقل و انتقالاتی استقلال نیز بسته می‌شود و این باشگاه از فعالیت در مهلت نقل و انتقالات زمستانی محروم خواهد شد. به این ترتیب استقلال باید حتماً تا جمعه پیش رو مطالبات  دیاباته را بپردازد و رسید آن را در اختیار فیفا بگذارد و وگرنه دردسر بزرگی انتظارش را می‌کشد. نکته مهم دیگر در رابطه با پرداخت این بدهی، شکل نشستن پول داخل حساب دیاباته است. با توجه به بحث تحریم‌ها گاهی اوقات پول‌های حواله شده از ایران، از طرف بانک مقصد مورد پذیرش قرار نمی‌گیرد و برگشت داده می‌شود؛ بنابراین استقلال باید زودتر بدهی خود را بپردازد و خیالش راحت شود که این رقم حداکثر تا روز جمعه دهم دی ماه قابل برداشت است.

مشکل تازه فرهاد مجیدی

اگر مطالبات مهاجم فصل قبل استقلال پرداخت نشده و برگه تسویه حساب آن در اختیار فیفا قرار نگیرد، پروژه بسته شدن پنجره نقل و انتقالات استقلال کلید خواهد خورد و این یعنی ضربه‌ای بزرگ برای فرهاد مجیدی؛ چون سرمربی آبی‌ها صراحتاً عنوان کرده است دنبال یک هافبک خارجی خوب را برای نیم فصل دوم می‌گردد و اگر پنجره استقلال بسته شود و این باشگاه نتواند وارد بازار نقل و انتقالات زمستانی گردد، مجیدی باید قید خرید هافبک خارجی جدید را بزند و با همین نفرات جلو برود.

 

دیدگاهتان را بنویسید