228863

تحقق تحول اقتصادی استان با توسعه معادن و صنایع معدنی

میزان ذخایر طلا و مس آذربایجان

دنیای معدن: رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی وجود معادن مس ، طلا ، نفلین سینیت ، آهن و مولیبدن به میزان 5.9 میلیارد تن در استان را فرصتی استثنایی برای توسعه همه جانبه استان برشمرد.

رئیس سازمان صمت آذربایجان شرقی در دیدار با نمایندگان مردم شهرستان های ورزقان و سراب در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اهمیت هم افزایی مسئولین ، نمایندگان مردم در مجلس و بخش خصوصی استان در جهت ایجاد تحول اقتصادی در منطقه ، بر توسعه امور معادن و صنایع معدنی در شهرستان های دارای مزیت تاکید کرد.

به گزارش دنیای معدن، صابر پرنیان در دیدار با دهقان و داوودی نمایندگان شهرستان های ورزقان و سراب در مجلس شورای اسلامی، جدیت در همکاری و تعامل بین مسئولان استانی به عنوان خادمین مردم را بستری مهم برای ارتقای جایگاه صنعتی، معدنی و تجاری استان دانست و اظهار داشت: آذربایجان شرقی با ظرفیت های بسیار بالای معدنی و دارا بودن ۵۲ نوع ماده معدنی، منابع سرشاری از کانی های فلزی و استراتژیک را دارد و باید براساس برنامه های محوری وزارت صمت در راستای توسعه معادن و صنایع معدنی بیش از پیش تلاش کنیم.

وی وجود معادن مس، طلا، نفلین سینیت، آهن و مولیبدن به میزان ۵.۹ میلیارد تن در استان را فرصتی استثنایی برای توسعه همه جانبه استان برشمرد و افزود : ۶۷ درصد ذخایر معدنی استان به کانی های یاد شده اختصاص دارد و این موهبت خدادادی تنها بخشی از ظرفیت های بی بدیل اقتصادی آذربایجان شرق یمحسوب می شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی با اشاره به ضرورت توجه به توانمندی ها و مزیت های موجود در شهرستان ها، ادامه داد : بیشترین ظرفیت استخراج اسمی در معادن مس و بیشترین میزان ذخیره قطعی در نفلین سینیت قرار دارد.

وی با بیان اینکه توجه به رونق تولید و رفع موانع تولید بویژه در جلسات ستاد تسهیل شهرستان ها، از عمده ترین اولویت های سازمان صمت استان است، تصریح کرد: فعال شدن شورای معادن و برگزاری جلسات هفتگی به منظور بررسی و رفع موانع پیش روی حوزه های معدنی استان در دستور کار قرار دارد.

پرنیان با تاکید بر پیگیری فعال شدن معادن راکد در شهرستان ها و اهمیت بهره مندی مردم استان از این ظرفیت های معدنی، گفت: استاندار آذربایجان شرقی و تمام مسئولان پای کار هستند تا مردم اثربخشی مزیت ها و ظرفیت های استانی را به عینه شاهد باشند.

در ادامه این دیدارها نمایندگان مردم شهرستان های ورزقان و سراب در مجلس شورای اسلامی ضمن تبریک انتصاب رئیس سازمان صمت استان بر پیگیری تمامی اهداف پیش بینی شده مسئولان استانی بویژه در خصوص مگاپروژه هایی نظیر نفلین سینیت سراب و استقلال مس سونگون تا تحقق کامل تاکید کردند و اتحاد بین نمایندگان مردم آذربایجان شرقی در مجلس را در راستای حفظ و حراست از منافع استان و کشور فرصتی برای ایجاد توسعه و اشتغال پایدار در منطقه دانستند.

 

دیدگاهتان را بنویسید