222560

وجیه الله جعفری رئیس هیات عامل ایمیدرو در گفتگوی اختصاصی به دنیای معدن خبر داد:

اکتشافات اخیر 7 میلیارد دلار ارزش برجا به ذخایر جدید معدنی کشور افزود

دنیای معدن/ محبوبه ناطق- رئیس هیات عامل سازمان توسعه‌ای ایمیدرو در حاشیه سومین جشنواره اینوماین در گفتگوی اختصاصی به دنیای معدن گفت: در حوزه اکتشاف سال گذشته توانستیم ذخایر جدیدی از سنگ آهن، زغالسنگ، طلا و مس کشف کنیم.

وجیه‌الله جعفری افزود: میزان ذخایر پیش‌بینی شده این محدوده‌ها، در زمینه سنگ آهن حداقل 200 میلیون تن، و بالاتر و در زغال سنگ بیش از این عدد و در مورد طلا و مس نیز ذخایر قابل توجهی است.

وی تصریح کرد: با اکتشافات جدید بالغ بر 7 میلیارد دلار ارزش برجا به ذخایر جدیدمان افزوده شد. این رقم می‌تواند به یک محصول تبدیل شود و ارزش چندبرابری پیدا کند.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در ادامه در پاسخ به سوال خبرنگار ما درخصوص اعتراض معدنداران بخش خصوصی به افزایش حقوق دولتی گفت: موضوع از سوی معاونت امور معادن وزارت صمت در دست بررسی است و تلاش می‌شود ساختاری تعریف شود که عین قانون اجرا شود.

جعفری عنوان کرد: ماده 14 قانون معادن تصریح دارد که حقوق دولتی متناسب با هر معدن و شرایط آن و درصدی از ماده معدنی دریافت شود و این بدان معنا است که حقوق دولتی معادن باید متغیّر محاسبه شود. گاه دو معدن در کنار هم قرار دارند اما شرایط توپوگرافی، برداشت و کیفیت و عیار آن با هم متفاوت است.

رئیس هیات عامل ایمیدرو در ادامه تصریح کرد: طبیعتا فرمول محاسبه حقوق دولتی، شامل تمامی معادن اعم از کوچک و بزرگ و خصوصی و به اصطلاح خصولتی خواهد بود.  

جعفری در ادامه در مورد سومین جشنواره اینوماین و ایده‌های ارزش‌آفرین سخن گفت و افزود: امروزه مهمترین چالش شرکتهای معدنی و صنایع معدنی ما آب است و استفاده از فناوری‌های کم‌آب‌بر در فرآوری‌ مواد معدنی از جمله جذاب‌ترین موضوعات پژوهشی در ایده‌های نوآورانه بوده است که امیدواریم با تجاری‌سازی این ایده‌ها چالش کمبود آب صنایع را حل کنیم.

 

Untitled--

 

دیدگاهتان را بنویسید