237891

شرکت مهندسی فن‌آور معادن و فلزات موفق به کسب نشان دانش بنیان شد

دنیای معدن: شرکت مهندسی فن‌آور معادن و فلزات (MMTE) با بیش از دو دهه تجربه در مراحل طراحی، اجرا، راه اندازی و تحویل واحدهای مگامدول احیاء مستقیم صنعت فولاد موفق به دستیابی به نشان ارزشمند دانش بنیان تولیدی سطح ۲ گردید.

به گزارش دنیای معدن، با اعطای این نشان، ” طراحی و مهندسی، تدارکات، ساخت و نصب و راه اندازی واحدهای احیا مستقیم با ظرفیت تولید سالانه ۸۰۰ تا ۱.۸۵۰ هزار تن آهن اسفنجی ” به عنوان محور تخصص و مهارت های این شرکت، از این پس در شمول فعالیت های دانش بنیان ملی شناخته می شود.

بومی سازی دانش احداث واحدهای مگامدول احیاء مستقیم در صنعت فولاد از سوی این شرکت، مبنای ارزیابی های علمی و فنی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری بوده است.

شرکت مهندسی فن‌آور معادن و فلزات نخستین بار در راستای بومی سازی ساخت و توسعه واحدهای احیاء، با انجام مهندسی معکوس احداث یک واحد ۶۰۰ هزار تنی تولید آهن اسنفجی در فولاد مبارکه اصفهان و سپس اجرای موفقیت آمیز و بهره برداری از طرح افزایش ظرفیت این واحد به ۸۰۰ هزار تن در سال، فعالیت های دانش بنیان خود را به ثبت رساند.

ارتقاء پیوسته ظرفیت واحدهای متعدد تولید آهن اسنفجی در گستره فعالیت های MMTE قرار داشته است؛ به گونه ای که پروژه های اجرا شده این شرکت با ظرفیت طراحی ۲ میلیون تن نیز اکنون به طور مستمر و پایدار در حال بهره برداری است.

گام بعدی واحد مهندسی شرکت MMTE، طراحی بزرگترین واحد احیای مستقیم میدرکس در دنیا با ظرفیت ۲.۵ میلیون تن در سال می باشد؛ همچنین طراحی کوره های این واحدها که با نام Shaft Furnace  شناخته می شود با استفاده از روش های پیشرفته و تحت نرم افزارهای روز جهانی در واحد مهندسی شرکت مهندسی فن‌آور معادن و فلزات مدل شده که در کارگاه های این شرکت ساخته می شود.

در حال حاضر بزرگترین کوره احیاء مستقیم صنعت فولاد کشور در این شرکت طراحی و ساخته شده و با موفقیت در واحد زمزم ۳ مجتمع فولاد خوزستان نصب گردیده است.

واحد مهندسی شرکت MMTE، این توان و قابلیت را دارد که ظرفیت های مختلف واحدهای احیاء را از ۴۰۰ هزار تن به ۲.۵ میلیون تن در سال و با خروجی های مختلف بر حسب تقاضای مشتریان خود طراحی و اجرا نماید.

طراحی و مهندسی یک واحد احیاء مستقیم به ظرفیت ۸۰۰ هزار تن در سال به روش ترکیبی (COMBO) و با سه خروجی متفاوت سرد، گرم و بریکت داغ یکی دیگر از اقدامات مهمی است که برای اولین بار در سطح بین المللی در واحد مهندسی شرکت دانش بنیان MMTE در حال انجام است که با توجه به فراینده استاندارد طی شده، چشم انداز و نتایج موثری در بر خواهد داشت.

 

منبع: روابط عمومی شرکت MMTE

 

 

دیدگاهتان را بنویسید