237705

نقشه راه و آینده صنعت فولاد،از نگاه مهندس اسدالله فرشاد در کتاب تکنولوژی فولادسازی

دنیای معدن: مهندس اسدالله فرشاد (متولد ۱۳۳۱ خورشیدی)، طی مدت بالغ‌بر ۴۳ سال حضور موثر در بخش‌های مختلف مهندسی، فنی و تولیدی در کارخانجات صنایع فولاد کشور و همچنین با سابقه همکاری آموزشی برای تدریس دروس شناخت فلزات صنعتی و خواص مهندسی مواد و تولید آهن و فولاد در دانشکده مهندسی دانشگاه شهید چمران، نسبت به انتشار کتاب‌های خواص مهندسی فولاد، تکنولوژی احیاء مستقیم، نشر و تدوین مقالات متعدد برای صنایع آهن و فولاد اقدام نموده است.

به گزارش دنیای معدن به نقل از پردازش او در مسوولیت‌های مختلف در سطوح مدیریت و معاونت‌های فنی و مهندسی، طرح و برنامه، مجری طرح‌های توسعه و یا عضویت در هیات‌مدیره و مدیرعامل شرکت‌های فولادی و معدنی کارخانجات ذوب و ریخته‌گری شماره یک فولاد اهواز، گروه ملی صنعتی فولاد ایران، فولاد خوزستان، شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران، شرکت فولاد آلیاژی ایران، شرکت سنگ‌آهن گهرزمین، شرکت آهن و فولاد غدیر ایرانیان، شرکت توسعه آهن و فولاد گل‌گهر و… بوده است.

سال‌های متمادی برای ارتقاء تکنولوژی و فناوری‌های جدید و تعالی سطح بهره‌وری همت گماشته و به عنوان مرد فولاد کشور در سال ۱۳۹۹ برای توسعه همه‌جانبه فولاد تلاش نموده است.

وی با توجه به توسعه سریع پژوهش و فناوری در جهان امروز که به طرز چشمگیری افزایش یافته است، بهبود روش‌های تولید، تحقیق، توسعه و نوآوری در کارخانجات فولادسازی کشور عزیزمان ایران را ضرورتی اجتناب‌ناپذیر می‌داند. مهندس فرشاد با انتشار کتاب تکنولوژی فولادسازی در جهت تغییر فرآیندهای سنتی تولید به تولید فولاد کوره‌های مدرن قوس‌الکتریکی همت گمارده و در پایان کتاب هم تولیدکنندگان فولاد را دعوت نموده تا در مسیر تولید فولاد با روش‌های بدون انتشار گازهای گلخانه‌ای اهتمام ورزند.

 

دیدگاهتان را بنویسید