222918

قیمت فولاد چین فعلا در همین محدوده باقی می ماند

دنیای معدن: راساس آخرین گزارش ماهانه انجمن آهن و فولاد چین CISA که در 19 اکتبر منتشر شد، قیمت فولاد داخلی چین احتمالا در دوره آتی بدون تغییر باقی خواهد ماند زیرا عرضه و تقاضا متعادل خواهد شد.

به گزارش دنیای معدن، انجمن CISA هشدار داد در آینده انتظار می رود تقاضای مصرف کنندگان نهایی کند شود زیرا چین به زودی وارد فصل سنتی کاهش مصرف فولاد می شود و هوا سردتر می گردد. در هر صورت رشد اقتصادی این کشور نیز نشانه هایی از کند شدن را نشان می دهد.

در سه ماهه سوم سال جاری، تولید ناخالص داخلی چین GDP به 4.9 درصد کاهش یافته که بسیار کمتر از رشد سه ماهه آوریل تا ژوئن است.

براساس این گزارش، سرمایه گذاری در بخش املاک و مستغلات، صدور بدهی های محلی و تامین مالی بنگاه های املاک ممکن است در آینده با اعمال محدودیت هایی از سوی پکن درمورد سوداگری در بازار مسکن، ضعیف تر شود. در این میان رشد سایر صنایع مصرف کننده فولاد مانند ماشین آلات و خودروسازی نیز به طور پیوسته رو به کاهش است که نشان دهنده ضعف تقاضای فولاد است.

در مورد بازارهای بین المللی فولاد نیز بهبود اقتصاد جهانی به دلیل شیوع مجدد کرونا ناپایدار است. آخرین پیش بینی صندوق بین المللی پول IMF که در ماه اکتبر منتشر شد به نقل از CISA، رشد اقتصاد جهانی را برای سال 2021 بالغ بر 5.9 درصد نشان می دهد که 0.1 درصد از پیش بینی اولیه صندوق بین المللی پول در ماه جولای کمتر است.

انتظار می رود عرضه و تقاضای فولاد چین در دوره آینده به تعادل جدیدی برسد زیرا ممکن است تولید فولاد با محدودیت های جاری دولت چین کاهش بیشتری یابد.

سیسا می گوید: وزارتخانه های دولتی مربوطه در حال تحقیقات سراسری برای بررسی پیشرفت کاهش ظرفیت فولاد هستند و استان های بزرگ تولیدکننده فولاد و کارخانه های بزرگ فولادساز چین اقداماتی را برای کاهش تولید فولاد خام خود انجام داده اند.

داده های اداره ملی آمار چین نشان می دهد: برای ماه سپتامبر تولید روزانه فولاد خام چین برای پنجمین ماه متوالی کاهش یافت و 8.5 درصد از ماه آگوست هم کمتر شد و به 2.46 میلیون تن رسید. تولید ماهانه نیز در مجموع 73.75 میلیون تن گزارش شد که 21.2 درصد کمتر از مدت مشابه سال قبل است.

سیسا می افزاید: فولادسازان چینی با توجه به قیمت های بالای زغال کک شو و کک همچنان فشار زیادی را برای کاهش هزینه های تولید خود متحمل شده اند. 15 اکتبر قیمت ملی زغال کک شو 3815 یوان معادل 597 دلار در هر تن شد که از ابتدای سال 156.4 درصد رشد را نشان می دهد. این درحالی است که قیمت کک 76.4 درصد در این مدت افزایش یافته و به 4118 یوان در هر تن رسیده که به گفته این انجمن بسیار بالاتر از افزایش 27.8 درصدی قیمت فولاد در مدت مشابه می باشد.جعفری طهرانی

 

دیدگاهتان را بنویسید