222720

اخبار بازار، سنگ آهن، فولاد، ضریب بهره وری فولاد، فروش مسکن چین

دنیای معدن: معاملات آتی سنگ آهن در میان چشم اندازهای نزولی بازار درمورد کاهش تولید فولاد و کندی فعالیت های اقتصادی، رشد ناچیزی را تجربه کرد.

به گزارش دنیای معدن، قراردادهای آتی بورس کالای دالیان DCE برای تحویل در ژانویه در جلسه معاملاتی صبح امروز چهارشنبه 20 اکتبر با 0.28 درصد یا 2 یوان (31 سنت) رشد روزانه به 708.5 یوان در هر تن (110.80 دلار) رسید.

با این حال معاملات آتی میلگرد در طول جلسه معاملاتی صبح امروز با افت 1.41 درصدی یا 77 یوانی (12.00 دلار) روزانه به 5384 یوان در هر تن (842.00 دلار) رسید.

بنا به اعلام انجمن صنایع متالورژی هبی، به دنبال کاهش تولید فولاد چین، شاخص مدیران خرید (PMI) بخش فولاد هبی به پایین ترین سطح 19 ماه اخیر رسید و در ماه سپتامبر 43 قرائت شد.

کاهش شاخص مدیران خرید نشان دهنده کاهش حجم سفارشات جدید برای کارخانه های فولاد مستقر در استان هبی به عنوان بزرگترین تولیدکننده فولاد چین در میان محدودیت های مداوم تولید فولاد و سیاست های اعمال شده سهمیه بندی برق در این استان است.

میانگین ضریب بهره وری فولاد در چین نیز در ماه سپتامبر به 83.5 درصد کاهش یافته است درحالی که در ماه آگوست 85.3 درصد بود. این درحالی است که فروش خانه از لحاظ ارزش نیز کاهش 16.9 درصدی در ماه سپتامبر نسبت به مدت مشابه سال قبل داشته است.

پس از غوغای ناشی از بدهی مالی گروه املاک و مستغلات Evergrande؛ یکی از بزرگترین توسعه دهندگان املاک چین، مساحت زیربنای پروژه های عمرانی جدید حدود 13.5 درصد در ابتدای ماه کاسته شد.

فعالان بازار نسبت به سهمیه بندی برق که تولید فولاد را کاهش می دهد ابراز نگرانی کرده اند درحالی که محدودیت های خودرویی در بندر Jingtang نیز حمل و نقل را با تاخیرهای احتمالی و توقف توزیع مواد اولیه مواجه کرده و آنرا تحت تاثیر قرار داده است.

اکثر خریداران هنوز محموله های فاین عیار متوسط را ترجیح می دهند به ویژه محموله های تخفیف دار که همین امر باعث گسترش علایق بین فاین PBF و سایر محموله های فاین متوسط عیار تخفیف دار شده است.

در همین حال چشم اندازهای متفاوتی در بازار برای پرمیوم لامپ وجود دارد که از محدودیت های سینترینگ زمستانی سود می برد اما سایر فعالان تجاری انتظار دارند محدودیت بیشتر استفاده از لامپ در کوره های بلند افزایش یابد.جعفری طهرانی

 

دیدگاهتان را بنویسید