228974

عضو کمیته دستمزد: عدد و رقم سبد معیشت کارگران مشخص شد

دنیای معدن- عضو کمیته دستمزد شورای عالی کار، گفت: به عدد و رقم سبد معیشت رسیده‌ایم، اما به دلیل این‌که جمع‌بندی نهایی آن باید در شورای عالی کار انجام شود نمی‌توانیم این عدد را فعلاً اعلام کنیم.

به گزارش دنیای معدن، محمدرضا تاجیک در گفت‌وگو با میزان، در خصوص نتیجه تشکیل جلسه کمیته دستمزد شورای عالی کار که عصر دیروز ۱۱ بهمن‌ماه تشکیل شد، گفت: دیروز در جلسه کمیته دستمزد شورای عالی کار جمع‌بندی نهایی انجام شد وان شاءالله در جلسه آتی شورای عالی کار عدد سبد معیشت کارگران نهایی می‌شود.

وی افزود: همچنین طبق نظر کارشناسان و شرکای اجتماعی بحث تعیین دستمزد و افزایش قدرت خرید کارگران در جلسه آینده شورای عالی کار که روز شنبه ۱۶ بهمن ماه تشکیل می شود مشخص و نهایی خواهد شد.

عضو کمیته دستمزد شورای عالی کار در خصوص تعیین عدد و رقم سبد معیشت کارگران در کمیته دستمزد گفت: به عدد و رقم سبد معیشت رسیده‌ایم، اما به دلیل این‌که جمع‌بندی نهایی آن در شورای عالی کار باید انجام شود نمی‌توانیم این عدد را فعلاً اعلام کنیم.

تاجیک عدد تعیین‌شده برای سبد معیشت کارگران را قطعی دانست و افزود: شنبه هفته آینده در شورای عالی کار صد درصد به بحث تعیین دستمزد کارگران برای سال ۱۴۰۱ ورود خواهند کرد.

نماینده کارگران در شورای عالی کار در پایان بابیان اینکه  توقع جامعه کارگری این است که نگاه شرکای اجتماعی به معیشت کارگران طبق تبصره ۲ ماده ۴۱ قانون کار باشد و عددی را برای دستمزد کارگران در نظر بگیرند که جامعه کارگری واقعاً بتواند با آن زندگی کند و قدرت خریدی را که ازدست‌داده را به‌دست بیاورد، تأکید کرد: اگر قرار است چرخ تولید کشورمان بگردد باید کارگران قدرت خرید و ادامه زندگی را داشته باشند.

 

 تبصره ۲ ماده ۴۱ قانون کار می گوید: حداقل مزد بدون آن که مشخصات جسمی و روحی کارگران و ویژگی های کار محول شده را مورد توجه قرار دهد باید به اندازه ای باشد تا زندگی یک خانواده، که تعداد متوسط آن توسط مراجع رسمی اعلام می‌شود را تامین کند.

 

دیدگاهتان را بنویسید