228608

رئیس کمیته دستمزد: سبد معیشتی کارگران نهایی می‌شود

دنیای معدن- رئیس کمیته دستمزد شورا عالی کار گفت: به دلیل نیاز به سبد معیشت کارگران به‌عنوان پیش‌زمینه برای ورود شورا عالی کار به تعیین دستمزد کارگران در سال ۱۴۰۱ در جلسه فوق‌العاده هفته آینده کمیته دستمزد سبد معیشت کارگری را نهایی می‌کنیم.

به گزارش دنیای معدن، فرامرز توفیقی در گفت‌وگو با میزان، در خصوص مباحث مطرح‌شده و نتیجه تشکیل کمیته دستمزد شورای عالی کار که عصر دیروز دوشنبه ۴ بهمن‌ماه برگزار شد، گفت: در این جلسه بر مؤلفه‌های تأثیرگذار بر سبد معیشت کارگران به‌غیراز مواد خوراکی و آشامیدنی بحث شد و درنهایت به اجماع رسیدیم و امیدواریم در جلسه بعدی کمیته دستمزد شورای عالی کار که به‌صورت فوق‌العاده تشکیل می‌شود سبد معیشت کارگران نهایی و اعلام شود.

وی با اشاره به حضور نماینده‌های وزارت اقتصاد و امور دارایی در جلسه دیروز کمیته دستمزد شورای عالی کار  که بررسی کامل در بحث تورم و عوامل تأثیرگذار بر سبد معیشت را انجام داده بودند، افزود: به دلیل تشکیل جلسه شورای عالی کادر آخرین شنبه بهمن‌ماه و ورود رسمی این شورا به تعیین دستمزد کارگران در سال ۱۴۰۱ که پیش‌زمینۀ آن اعلام سبد معیشتی کارگران است به‌اتفاق نظر رسیدیم تا در جلسه فوق‌العاده هفته آینده کمیته دستمزد سبد معیشت کارگری را نهایی کنیم.

رئیس کمیته دستمزد در پایان خاطرنشان کرد: جلسه فوق‌العاده کمیته دستمزد دوشنبه ۱۱ بهمن‌ماه و جلسه آتی شورای عالی کار برای ورود به تعیین دستمزد کارگران در سال ۱۴۰۱ طبق برنامه قبلی شنبه ۱۶ بهمن‌ماه سال جاری تشکیل خواهد شد.

 

عدد سبد معیشت کارگری اعلام می شود

این درحالی است که فرامرز توفیقی رئیس کمیته دستمزد شورا‌ی عالی کار، درخصوص تعیین سبد معیشت کارگران  ۲۸ دی ماه ۱۴۰۰ نیز در گفت‌وگو با میزان ابراز امیدواری کرده بود که در جلسه بعدی کمیته دستمزد به سبد معیشت برسند و عدد آن را اعلام کنند.

 

دیدگاهتان را بنویسید