225444

قالیباف: شهید مدرس از استقلال نهاد مجلس دفاع کرد

دنیای معدن- رئیس مجلس شورای اسلامی به مناسبت «روز مجلس» گفت: شهید مدرس در برابر زورگویی و استبداد سر خم نکرد تا از استقلال نهاد مجلس دفاع کند و الگویی راستین از مردمی بودن و ایستادن شجاعانه بر سر آرمان‌های دینی و ملی را به تمامی نمایندگان مردم در مجلس ارائه کند.

به گزارش دنیای معدن،  محمدباقر قالیباف در نطق پیش از دستور جلسه علنی امروز با اشاره به سالروز شهادت سیدحسن مدرس و «روز مجلس» در صحن علنی گفت: ۱۰ آذر سالروز شهادت سید حسن مدرس هست که به همین مناسبت این روز به عنوان «روز مجلس» نام‌گذاری شده است.

وی افزود: شهید مدرس در برابر زورگویی و استبداد سر خم نکرد تا از استقلال نهاد مجلس دفاع کند و الگویی راستین از مردمی بودن و ایستادن شجاعانه بر سر آرمان‌های دینی و ملی را به تمامی نمایندگان مردم در مجلس ارائه کند.

رئیس مجلس شورای اسلامی بیان داشت: خصوصیت اصلی شهید مدرس که بارها مورد تاکید امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری گرفته است شجاعت آن شهید و بی اثر بودن هر نوع تطمیع، تهدید و یا فریبی در ایشان بود. شهید مدرس ابدا منافع مردم و کشور را فدای مصلحت اندیشی نکرد و هوچی گری‌ها در او کمترین اثری نداشت.

 

وی ادامه داد: مدرس به نمایندگان ملت ثابت کرد که می‌توان در برابر چشم غره‌های قدرت‌های جهانی قالب تهی نکرد و دربرابر زیاده خواهی صاحبان منافع ذره‌ای کوتاه نیامد. امام خمینی (ره) تعابیر بسیار دقیقی در توصیف شهید مدرس به کار بردند و آنچه امروز بیش از همه می‌تواند سرمشق ما نمایندگان مردم قرار گیرد آن تعبیری است که امام فرموند« آنها از مدرس می ترسیدند» چراکه مدرس یک نفری بر همه غلبه می‌کرد.

 

دیدگاهتان را بنویسید