224597

آخرین قیمت طلا در بازار جهانی

دنیای معدن: روز گذشته طلای آتی دسامبر با ۱۴.۲۰ دلار افزایش به قیمت ۱۸۶۸.۲۰ دلار در هر اونس و نقره آتی دسامبر در بازار کومکس نیویورک با ۰.۱۹۶ دلار افزایش به قیمت ۲۵.۱۵ دلار در هر اونس معامله شد.

به گزارش دنیای معدن، در حال حاضر بازار فلزات گرانبها با توجه به انتشار اخبار مرتبط با افزایش تورم به روند صعودی خود ادامه می دهد.

بر این اساس روز گذشته طلای آتی دسامبر با ۱۴.۲۰ دلار افزایش به قیمت ۱۸۶۸.۲۰ دلار در هر اونس و نقره آتی دسامبر در بازار کومکس نیویورک با ۰.۱۹۶ دلار افزایش به قیمت ۲۵.۱۵ دلار در هر اونس معامله شد.

کاهش شاخص بورس در آمریکا

بازارهای جهانی سهام روز گذشته روند ترکیبی داشتند.

در ایالات متحده هر سه شاخص اصلی روند نزولی در پیش گرفتند. بازار به دلیل نگرانی های تورمی و افزایش موارد ابتلا به کووید – ۱۹ در بخش هایی از آسیا و اروپا در روزهای گذشته حرکت نوسانی داشته اند.

در اخبار روز گذشته شاخص قیمت مصرف کننده ماه اکتبر منطقه یورو نسبت به ماه سپتامبر ۰.۸ درصد و نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۴.۱ درصد افزایش یافت.

در همین حال بریتانیا نرخ تورم مصرف کننده را ۴.۲ درصد در ماه اکتبر نسبت به مدت مشابه سال گذشته اعلام کرد که بیشترین میزان افزایش تورم در طول یک دهه گذشته بوده است.

این اعداد تقریبا دو برابر میزانی است که بانک مرکزی اروپا و بانک انگلستان پیش بینی کرده بودند. داده های اقتصادی «قیمت داغ» بر ماندگاری بیشتر تورم تاکید دارد و بسیاری بر این باورند که حتی تورم مشکل سازی برای مدتی در جریان خواهد بود.

کاهش شاخص دلار آمریکا

در بازارهای کلیدی خارجی روز گذشته شاخص دلار آمریکا پس از دستیابی به بالاترین سطح ۱۵ ماه گذشته اندکی کاهش یافت.

قیمت نفت خام نیمکس با ادامه روند کاهشی به ۷۸.۸۵ دلار در هر بشکه رسید و بازده اوراق قرضه ۱۰ ساله خزانه داری ایالات متحده در محدوده ۱.۶۰۴ درصدی معامله شد.

 

دیدگاهتان را بنویسید