224061

فلز زرد در اوج، روند افزایشی قیمت طلا شدت گرفت

دنیای معدن: قیمت طلا در روز گذشته ابتدا اندکی کاهشی شده اما در ادامه تنوانست صعود بسیار شدیدی را از خود نشان داده و به اوج های گذشته بازگردد.

به گزارش دنیای معدن، انتشار داده های تورم ایالات متحده و چین و افزایش شدید تورم در این کشور ها باعث شد تا طلا بار دیگر جان تازه ای به خود گرفته و بالاخره این بار بتواند سد قدرتمند 1835 دلاری را کنار بزند.

در لحظه نگارش این متن قیمت هر اونس طلای جهانی 1854 دلار است که 4 دلار افزایش را در روز نشان می دهد. قیمت طلا در روز گذشته بیش از 20 دلار افزایش را تجربه کرد.

در کنار طلا، دیگر فلزات گرانبها نیز در روز گذشته افزایش قابل توجهی را شاهد بودند. برای مثال قیمت نقره نیز با بیش از 0.5 دلار افزایش به عدد 24.86 دلار رسید.

داده های تورم ایالات متحده که در روز گذشته منتشر شد نشان دهنده افزایش بیش از پیش بینی قیمت ها در ایالات متحده بود. این داده ها همچنین نشان دادند که تورم کل ایالات متحده 6.2 درصد افزایش پیدا کرده است که از سال 1990 بی سابقه است.

علاوه بر ایالات متحده، داده های شاخص قیمت مصرف کننده کشور چین نیز افزایش شدیدی را تجربه کردند و تورم این کشور به شکل بی سابقه ای افزایش یافته است.

با انتشار داده های تورم و افزایش قیمت طلا، بازار های سهام جهانی روز ضعیف تری را تجربه کردند. سرمایه گذاران با توجه به شرایط کنونی اقتصاد تمایل کمتری به ریسک کردن دارند و این موضوع باعث شد تا وضعیت بازار سهام چندان خوب نباشد.

در دیگر بازار ها شاخص دلار ایالات متحده افزایش قابل توجهی یافته است. بازده ده ساله خزانه داری نیز با یک روند افزایشی به عدد 1.512 رسیده است و نفت خام با اندکی کاهش به 83.15 دلار به ازای هر اونس رسیده است.

از تظر فنی قیمت طلا در یک روند صعودی قرار داشته و اولین مقاومت پیش روی آن بالا ترین قیمت روز گذشته یا همان 1870 دلار است. عبور از این مقاومت طلا را با مقاومت 1880 دلار مواجه خواهد ساخت و صعود بیشتر سقف مقاومتی 1900 دلاری را فعال خواهد کرد.

 

از طرف دیگر طلا در عدد 1839 دلار دارای حمایت قابل توجهی بوده و افت بیشتر حمایت 1823 دلاری را فعال خواهد کرد. حمایت مستحکم طلا نیز در عدد 1800 دلار قرار دارد.

 

دیدگاهتان را بنویسید