224497

سقوط قابل توجه قیمت طلا پس از صعود به بالاترین قیمت 5 ماه اخیر

دنیای معدن: قیمت طلا در روز گذشته پس از رسیدن به بالاترین سطح 5 ماه گذشته خود شاهد کاهش نسبتا شدیدی بود. نقره نیز در کنار طلا پس از صعود به بالا ترین قیمت 3 ماه اخیر کاهش یافت.

به گزارش دنیای معدن، هر دو فلزات گرانبها طلا و نقره با رسیدن به سطوح بالای خود کاهشی شدند چراکه معامله گرانی که در قیمت های پایین تر اقدام به خرید کرده بودند پس از کسب سود این دو فلز را در موقعیت فروش قرار دادند.

در این میان افزایش ارزش شاخص دلار به بالاترین سطح 15 ماه اخیر خود نیز فشار بسیاری به طلا وارد کرده و باعث شد تا قیمت آن در بازار کاهش پیدا کند.

در لحظه نگارش این خبر هر اونس طلای جهانی با بیش از 12 دلار کاهش 1849 دلار قیمت داشته و هر اونس نقره نیز با 0.27 دلار کاهش به عدد 24.77 رسیده است.

روز گذشته برخی داده های اقتصادی ایالات متحده از جمله تولیدات صنعتی و همچنین فروش خرده فروشی نیز منتشر شد که هر دو قوی تر از حد انتظار بود اما تاثیر چندانی بر روی بازار فلزات گرانبها نداشت.

از طرفی بازار های سهام روز بهتری را تجربه کردند. با این حال سرمایه گذاران نسبت به معامله در این بازار مردد هستند چراکه میان داده های سود شرکت ها و افزایش تورم دچار سردرگمی شده اند.

در دیگر بازار ها شاخص دلار بالاتر است و به بالاترین سطح 15 ماه اخیر رسیده است. از طرف دیگر شاخص نفت خام اندکی ضعیف تر است در عدد 80.50 دلار معامله می شود. بازده ده ساله خزانه داری آمریکا نیز به 1.609 رسیده است.

از نظر فنی طلا در یک روند صعودی قرار داشته و دو مقاومت 1879 و 1885 دلاری در پیش روی خود دارد که در صورت عبور از آنها به مقاومت اصلی خود در عدد 1900 دلار خواهد رسید.

از طرف دیگر هرگونه روند نزولی طلا ابتدا در عدد 1850 دلار محدود شده و افت بیشتر باعث فعال شدن پشتیبانی 1845 دلاری خواهد شد. سطح حمایت اصلی طلا نیز در عدد 1800 دلار قرار دارد.

 

دیدگاهتان را بنویسید