233906

تفاهم آرسلورمیتال با شرکت موریتانیایی برای خرید آهن اسفنجی و گندله

دنیای معدن: آرسلورمیتال با کشور موریتانی برای خرید آهن اسفنجی و گندله تفاهم‌نامه امضا کرد.

به گزارش دنیای معدن، شرکت آرسلورمیتال با شرکت موریتانیایی برای توسعه تولید و خرید آهن اسفنجی و گندله از این کشور تفاهم‌نامه‌ای را امضا کرد.

این تفاهم‌نامه میان یک شرکت معدنی موریتانیایی و آرسلورمیتال برای توسعه مشترک یک کارخانه تولید گندله و یک کارخانه تولید آهن اسفنجی در موریتانی به امضاء دو طرف رسیده است.

قرار است طی مدت شش ماه، امکان‌سنجی‌ها برای تعیین سطح همکاری‌ها میان دو طرف تفاهم‌نامه انجام شود تا گزارش‌هایی برای امکان ادامه پروژه و امکان‌سنجی برای انجام اقدامات دیگر از جمله تولید هیدروژن سبز و تولید انرژی‌های تجدیدپذیر تهیه شود.

لازم بذکر است این شرکت مستقر در لوکزامبورگ تاکنون ۵٫۶ میلیارد دلار در چهار پروژه از این قبیل در اسپانیا، بلژیک، کانادا و فرانسه سرمایه‌گذاری کرده است. در اروپا،آرسلورمیتال متعهد شده است که تا سال ۲۰۳۰ انتشار دی‌اکسید کربن خود را ۳۵ درصد کاهش دهد.

آرسلورمیتال شرکت فولادسازی چندملیتی است، که دفتر مرکزی آن، در لوکزامبورگ سیتی واقع در کشور لوکزامبورگ است. این شرکت در سال ۲۰۰۶ و در پی خریداری و تصاحب شرکت آرسلور، توسط شرکت فولاد میتال، سپس ادغام دو شرکت، تأسیس شد.

شرکت آرسلورمیتال بزرگترین تولیدکننده فولاد در جهان می‌باشد، که تولید فولاد خام آن، در سال ۲۰۱۱ معادل حدود ۱۰۰ میلیون تن برآورد شده‌است.ایراسین

 

دیدگاهتان را بنویسید