231056

سرمایه‌گذاری ۷۹ میلیون دلاری «بی‌اچ‌پی» ‌روی مس

دنیای معدن: شرکت BHP که همواره درصدد گسترش پروژه‌های مس خود است، اعلام کرد که بالغ بر ۱۰۰ میلیون دلار کانادا (۷۹ میلیون دلار) در شرکت فیلو ماینینگ کانادا سرمایه‌گذاری خواهد کرد که در حال توسعه پروژه مس، طلا و نقره مرز بین آرژانتین و شیلی است. فیلو ماینینگ، یک شرکت اکتشاف و توسعه کانادایی است که بر توسعه ذخایر مس-طلا-نقره معدن Filo del Sol خود که در منطقه III شیلی و استان سن‌خوآن، در مجاورت آرژانتین واقع شده است، متمرکز است.

به گزارش دنیای معدن، به نقل از رویترز، این شرکت مستقر در ونکوور روز دوشنبه اعلام کرد که ۲۷/ ۶ میلیون سهام عادی خود را به صورت عرضه خصوصی برای BHP با قیمت ۹۵/ ۱۵ دلار کانادا برای هر سهم منتشر خواهد کرد که دربرگیرنده ۱۲درصد پریمیوم نسبت به میانگین قیمت معاملاتی ۲۰ روزه است. سهام فیلو ماینینگ در روز جمعه گذشته به قیمت ۳۰/ ۱۴ دلار کانادا به ازای هر سهم بسته شد.

به گفته این شرکت‌ها، پس از تکمیل عرضه خصوصی که انتظار می‌رود در ۱۱ مارس یا قبل از آن اتفاق بیفتد، BHP حدود ۵درصد از سهام فیلوماینینگ را در اختیار خواهد گرفت و به آن حق مشارکت و حق افزایش سرمایه نیز اعطا خواهد شد. عرضه خصوصی، یا عرضه غیرعمومی، به عرضه محدود اوراق بهادار اطلاق می‌شود که در آن، اوراق مزبور معمولا از طریق گروهی از بانک‌های فروشنده، به برخی نهادهای سرمایه‌گذاری منتخب، عرضه می‌شود. عرضه خصوصی می‌تواند جهت انتشار اوراق بهادار، در چارچوب مقررات یک بورس اوراق بهادار مورد استفاده قرار گیرد.

طبق گفته شرکت لوندین ماینینگ، مالک اکثریت فیلو ماینینگ، انتظار می‌رود این پروژه عملیاتی به اندازه یا بزرگ‌تر از معدن کاندلاریا در شیلی باشد. معدن کاندلاریا در شمال شیلی قرار دارد و دومین معدن بزرگ مس در این کشور است که ذخیره آن ۶۰۰ میلیون تن است. از این معدن همچنان طلا و نقره هم استخراج می‌شود. مدیر کنونی این شرکت، لوکاس لوندین گفته است که ساخت فیلو دل سول بین ۴ تا ۵ میلیارد دلار هزینه خواهد داشت.

جیمی‌بک، رئیس و مدیرعامل فیلو ماینینگ اظهار کرد که خوشحالم از BHP به عنوان جدیدترین سهامدار خود استقبال می‌کنم و معتقدم سرمایه‌گذاری بی‌اچ‌پی تایید روشنی بر اجرای پروژه، کار تیمی‌و استراتژی شرکت ما است. بک افزود که فیلو و BHP همچنین توافق کرده‌اند که یک کمیته مشاوره مشترک برای به اشتراک گذاشتن تخصص، مفاهیم اکتشاف و بحث در مورد توسعه پروژه در آینده تشکیل دهند.

شرکت فیلو ماینینگ، یا پیشینیان آن، از فصل ۱۹۹۹ تا ۲۰۰۰ در فیلو دل سول کاوش کرده‌اند. عملیات در این معدن در فصل تابستان، معمولا بین نوامبر و آوریل محدود شده است. بر اساس آخرین ارقام منتشر شده توسط این شرکت، پروژه فیلو دل سول دارای ارزش تخمینی پس از کسر مالیات ۲۸/ ۱ میلیارد دلار کانادا با نرخ بازده داخلی ۲۳ درصد خواهد بود. انتظار می‌رود این معدن به طور متوسط سالانه ۶۷ هزار تن مس، ۱۵۹ هزار اونس طلا و ۶۵/ ۸ میلیون اونس نقره تولید کند. فیلو ماینینگ در نظر دارد از درآمد حاصل از این معامله برای اکتشاف و توسعه پروژه فیلو دل سل و سرمایه‌گذاری در صنعت گردشگری و اهداف عمومی‌شرکت استفاده کند.

جیمی بک در ادامه اظهار کرد: عرضه خصوصی فرصتی را برای ما فراهم کرد تا سرمایه خود را با بالاترین قیمت برای بازاریابی افزایش دهیم و هزینه‌های تامین مالی خود را به حداقل برسانیم. این امر باعث می‌شود تا زمانی که این ذخیره قابل توجه را در اختیار داریم، بودجه مورد نیاز برای گسترش سریع برنامه‌های اکتشافی خود در آینده فیلو دل سل را تضمین کنیم. در ارتباط با عرضه خصوصی، به BHP حق افزایش سرمایه نیز اعطا خواهد شد، که این امر به این شرکت اجازه می‌دهد هراز چند گاهی از منافع مالکیت خود استفاده کند، مشروط بر اینکه این حقوق مشارکت برای هیچ بخشی از سهام مالکیت BHP بیش از سطح مالکیت رقیق نشده ۹/ ۹ درصد در شرکت اعمال نخواهد شد.

چشم‌انداز

حفاری در فیلو دل سول در طول سال ۲۰۲۲ ادامه خواهد داشت و عواید حاصل از محل عرضه خصوصی برای حمایت از فعالیت‌های اکتشافی و توسعه در حال انجام است. فرآیند حفاری در این معدن ترکیبی از فرآیند حفاری مجاور برای آزمایش‌های بیشتر روی مناطق معدنی سولفید و فرآیند حفاری در راستای تعیین ذخایر برای درک بهتر ویژگی‌های زمین‌شناسی این معدن است. داده‌های جمع‌آوری‌شده از حفاری برای پیشبرد مدل جامع زمین‌شناسی که اکتشافات و توسعه پروژه بیشتر را هدایت می‌کند، استفاده خواهد شد. این شرکت در نظر دارد تا پایان فوریه ۲۰۲۲ چندین حفاری فعال در پروژه فیلو دل سول داشته باشد. نتایج آزمایش به محض دریافت، تجزیه و تحلیل شده و بعد از تایید توسط شرکت منتشر خواهند شد. فیلو ماینینگ متعهد به توسعه مسوولانه فعالیت‌های معدنی خود است و متعهد به همسویی پروژه فیلو دل سول با بهترین شیوه‌ها و استانداردهای بین‌المللی صنعت معدن و در عین حال توسعه روابط سودمند متقابل با همه ذی‌نفعان است.

 

دیدگاهتان را بنویسید