229248

مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه:

فولاد مبارکه در ۵ پروژه بزرگ صنعتی کشور ۸ میلیارد دلار سرمایه گذاری می کند

دنیای معدن: مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه اصفهان از آغاز سرمایه‌گذاری ۸ میلیارد دلاری این شرکت در ۵ پروژه های بزرگی نیروگاهی، زیرساختی و تولید مواد اولیه و محصول نهایی همزمان با دهه مبارکه فجر خبر داد.

به گزارش دنیای معدن به نقل از خبرنگار ایراسین، محمد یاسر طیب‌نیا در حاشیه آیین آغاز عملیات اجرایی ۴۸ پروژه بزرگ صنعتی با حضور رئیس جمهور، وزاری صنعت معدن و تجارت و نفت اظهار کرد: بر اساس برنامه ریزی های انجام شده این پروژه‌ها در سه فاز تعریف شده و انتظار داریم طی ۲ یا ۳ سال آینده این پروژه ها به بهره‌برداری برسد.

مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه اصفهان تاکید کرد: عملیات اجرایی این سرمایه گذاری ها در فاز نخست همزمان با دهه مبارک آغاز می‌شود و پس از دو ماه دیگر سرمایه‌گذاری‌ها در فاز دوم اعلام خواهد شد.

طیب‌نیا با بیان اینکه برای احداث این پروژه ها در ۳ فاز تعریف شده است و برای این ۳ فاز معادل ۸ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری می‌شود که بخش از آن از منابع داخلی شرکت فولاد مبارکه و بخشی دیگر از منابع اعتباری فولاد مبارکه تامین خواهد شد.

مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه اصفهان تاکید کرد: در این پروژه ها ساخت بزرگترین نیروگاه تجدیدپذیر خورشیدی کشور نیز در دستور کار شرکت فولاد مبارکه قرار گرفته و در فاز نخست معادل ۴۰ هزار میلیارد تومان برای انجام این پروژه‌ها سرمایه‌گذاری خواهد شد.

طیب‌نیا اظهار کرد: فولاد مبارکه به عنوان یک صنعت پیشرو جمع آوری پساب ۶ شهر علاوه بر ۹ شهر قبلی را در دستور کار خود قرار داده است تا برداشت آب خام توسط فولاد مبارکه به حداقل ممکن برسد تا در سال‌های آینده برداشت آب فولاد مبارکه به کمتر از ۵۰ درصد کاهش یابد.

شایان ذکر است که با حضور رئیس جمهوری اسلامی ایران امروز، ۱۷ بهمن ۱۴۰۰، عملیات اجرایی ۴۸ پروژه بزرگ صنعتی در ۱۳ استان و ۲۷ شهرستان از امروز کلید خورد و با افتتاح این پروژه ها ۵۴ میلیون تن تولید محصولات فولادی، معدنی، فلزی و پتروپالایشی در کشور افزایش می یابد.

شرکت فولاد مبارکه اصفهان، شرکت معدنی و صنعتی گل گهر، شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس، شرکت ملی صنایع مس ایران، شرکت معدنی و صنعتی چادرملو، شرکت سرمایه گذاری توسعه معادن و فلزات، شرکت گروه گسترش نفت و گاز پارسیان به عنوان گروه پیشران توسعه اقتصادی ایران از امروز عملیات اجرایی این ۴۸ پروژه بزرگ صنعتی کشور را آغاز کردند.

 

دیدگاهتان را بنویسید