230153

قیمت طلا در قله ۹ ماهه ایستاد

دنیای معدن: قیمت طلا پس از این که روز گذشته تحت تاثیر بحران اوکراین، به بالاترین حد ۹ ماه اخیر صعود کرد، در معاملات روز چهارشنبه بازار جهانی پایین مرز ۱۹۰۰ دلار ایستاد.

به گزارش دنیای معدن، بهای هر اونس طلا برای تحویل فوری تغییر چندانی نداشت و در ۱۸۹۸ دلار و ۸۱ سنت ایستاد. بهای معاملات این بازار روز سه شنبه تا مرز ۱۹۱۳ دلار و ۸۹ سنت صعود کرده بود که بالاترین قیمت از اول ژوئن بود.

در بازار معاملات آتی آمریکا، بهای هر اونس طلا با ۰.۳ درصد کاهش، به ۱۹۰۱ دلار رسید. بهای معاملات این بازار روز سه شنبه با ۰.۴ درصد افزایش، در ۱۹۰۷ دلار و ۴۰ سنت بسته شد.

ایلیا اسپیواک، استراتژیست ارزی دیلی فارکس با اشاره به بحران میان روسیه و اوکراین، گفت: عامل اصلی تاثیرگذار فروکش ریسک تشدید بحران بوده که بدترین سناریوی این بحران حداقل از نظر ابهامات تازه اتفاق نیفتاده است.

آمریکا، اتحادیه اروپا، انگلیس، استرالیا، کانادا و ژاپن اعلام کردند بانکها و نخبگان روسی را هدف تحریم قرار می دهند. آلمان هم خط لوله گازی نورد استریم ۲ روسیه را در واکنش به یکی از بدترین بحرانهای امنیتی اروپا در چند دهه گذشته متوقف کرد. در این حال مسکو منکر برنامه ریزی حمله به اوکراین شده است.

بر اساس گزارش رویترز، بازده اوراق خزانه آمریکا روز سه شنبه تحت تاثیر چشم انداز افزایش نرخ بهره از سوی بانک مرکزی آمریکا در مارس، بالاتر رفت. بازارهای پولی ۳۶.۵ درصد روی احتمال افزایش ۵۰ واحدی نرخ بهره در ماه آینده حساب می کردند که از حدود ۶۰ درصد پیش بینی قبلی کاهش پیدا کرده است.

بازده بالاتر و افزایش نرخهای بهره، هزینه نگهداری طلا که دارایی بدون بازدهی است را افزایش داده و به جذابیت سرمایه گذاری در این فلز ارزشمند آسیب می زنند.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، هر اونس نقره برای تحویل فوری با ۰.۵ درصد افزایش، به ۲۴ دلار و ۲۰ سنت رسید. بهای هر اونس پلاتین برای تحویل فوری با ۰.۳ درصد افزایش، ۱۰۷۸ دلار و ۹۹ سنت بود. بهای هر اونس پالادیم برای تحویل فوری با ۰.۲ درصد افزایش، ۲۳۵۲ دلار و ۴۷ سنت بود.

 

دیدگاهتان را بنویسید