230367

پرفسور چینی روش جدید فرآوری سنگ آهن هماتیت را در یکی از شهرهای این کشور تشریح کرد

دنیای معدن: پروفسور زانگ خیااولونگ که به صورت مجازی از کشور چین در این کنفرانس حضور داشت، گفت: با توجه به روش فرآوری جدید سنگ آهن هماتیت که در چین عملی شده است تاکنون نماینده ۷۴ کشور جهان برای بازدید از این پروژه به کشور چین سفر کرده اند.

به گزارش دنیای معدن به نقل از ایراسین، این پروفسور چینی در میزگرد تخصصی تکنولوژی های ایرانی فرآوری سنگ آهن هماتیت و سدهای باطله از طریق مگنتا یونیت روستینگ با کوره دوار  و تکنولوژی چینی فرآوری سنگ آهن هماتیت و سدهای باطله از طریق مگنتایزینگ روستینگ  معلق با کوره های عمودی توضیحاتی برای شرکت کنندگان ارائه داد.

وی به نحوه فرآوری هماتیت در این کشور اشاره کرد و در خصوص تکنولوژیهای فراروی سنگ آهن هماتیت در یکی از شهرهای چین توضیح داد.

خیااولونگ بیان کرد: در این روش مصرف گاز بسیار پایین است و این روش فرآوری سنگ آهن هماتیت می تواند در ایران نیز عملیاتی شود.

در ادامه این میزگرد تخصصی بابک کابلی مدیرعامل شرکت اطلس آران سبز گفت: کاهش منابع مگنتیت در کشور، کم آبی، دشواری واردات سنگ آهن سبب شده به استفاده از مگنتیت جایگزین در کشورمان توجه جدی شود.

وی افزود: فرآوری سنگ های مگنتیت در ایران نیازمند آب است و ای. ام. ار یکی از روش‌های جدید که امروز در هند نیز مورد استفاده قرار می گیرد صرفه جویی های زیادی در زمینه انرژی و مصرف آن وجود دارد.

 کابلی اظهار داشت: برای فرآوری سنگ آهن هماتیت در این روش از دمای پایین درجه استفاده می‌کنیم در حالی که قبلاً برای فرآوری سنگ آهن باید دما را به ۱۲۰۰ درجه می‌رساندیم.

وی گفت: راهکارهای مختلفی برای فرآوری انواع سنگ آهن هماتیتی در این روش وجود دارد که مصرف کم انرژی، عدم نیاز به آب و افزودنی، تنوع خوراک، ساخت داخلی و وجود تکنولوژی سبز از مهمترین مزیت های این روش جدید در حوزه فرآوری سنگ آهن هماتیتی است. مدیرعامل شرکت اطلس آران سبز افزود: امکان استفاده از تمامی سنگ آهن غیر مغناطیسی و سدهای باطله و امکان ساخت تمامی تجهیزات در داخل و عدم آلودگی محیط زیست و عدم نیاز به آب زیاد و مصرف انرژی کم به دلیل دمای کاری پایین از دیگر مزیت‌های استفاده از این روش فرآوری سنگ آهن هماتیت است.

کابلی یادآور شد: این روش می‌تواند در معادن استان‌های هرمزگان، کرمان، آذربایجان غربی، یزد و استانهای خراسان رضوی و شمالی به نحو مناسبی مورد استفاده قرار گیرد.

مدیرعامل شرکت اطلس آران سبز افزود: بهترین فرآوری ما آن است که میزان باطله ها را کمتر کند.

 کابلی با تشریح کاربردهای روش  ای ام ای تاکید کرد: فرآوری سدهای باطله فرآوری سنگ های مغناطیسی آهن و استفاده از کارخانه‌های کنستانتره بدون استفاده از تجهیزات خاص و کاهش گوگرد و فسفر از دیگر مزیت‌های دیگر استفاده از این روش است.

اولین کنفرانس تخصصی تکنولوژیهای پیشرفته فرآوری سنگ آهن استیل پرایس با حضور کارشناسان، متخصصان ، مدیران صنعت فولاد و صنعت معدن کشور روز هشتم اسفندماه در هتل پارسیان استقلال برگزار شد ود در پایان مدیران و کارشناسان سولات و پیشنهادات خود را با کیوان جعفری تهرانی دبیر این کنفرانس مطرح کردند.

 

دیدگاهتان را بنویسید