230337

مدیر عامل شرکت فکور مغناطیس اسپادانا:

استفاده از تجهیزات مدرن هزینه‌های تولید را در معادن کاهش می دهد

دنیای معدن- مدیرعامل شرکت فکور مغناطیس اسپادانا گفت: استفاده از تجهیزات مدرن همراه با دانش روز می‌تواند هزینه‌های تولید در معادن کشور را بسیار کاهش دهد.

به گزارش دنیای معدن و به نقل از ایراسین، صادق حاجی در میزگرد اختصاصی شرکت فکور مغناطیس اسپادانا با موضوع نوآوری شرکت در خصوص چالش های فراروی سنگ آهن، اولین کنفرانس تخصصی تکنولوژی های پیشرفته فرآوری سنگ آهن استیل پرایس افزود: این شرکت کار خود را به عنوان یک شرکت دانش بنیان در سال ۸۳ آغاز کرده است و طراحی، تولید و تامین تجهیزات پیشرفته فرآوری ذخایر معدنی از مهمترین وظایف این شرکت تعیین شده است.

WhatsApp Image 2022-02-27 at 2.43.51 PM

وی اظهار داشت: این شرکت تاکنون توانسته نیازهای مهم و اساسی کارخانه‌های فرآوری معادن،گندله سازی، فولاد و صنایع مرتبط را در کشور تامین کند .

مدیرعامل شرکت فکور مغناطیس اسپادانا یادآور شد: هم اکنون ۷۰ درصد کنستانتره سنگ آهن ایران توسط تجهیزات این شرکت در کشور تولید می شود و ما در حال حاضر تنها شرکت دانش‌بنیان ایرانی هستیم که در طراحی، ساخت و تجهیزات معدنی فعال هستیم و هم اکنون ۳ کارخانه در اصفهان و تهران در این زمینه فعال هستند.

مسئول طراحی خردایش و تغلیظ شرکت فکور مغناطیس اسپادانا در این میزگرد تخصصی گفت: حدود ۳۰ سال است از ذخایر معادن استفاده کرده ایم و هم اکنون سنگ آهنهای ما به عیار کمتری رسیده اند.

مهدی لک اظهار داشت: این شرکت با دانش روز تولید تجهیزات جدید را در داخل کشور بومی سازی کرده است و ساخت پوسته های سرامیکی جهت افزایش عمر سایش جداکننده های مغناطیسی را برای اولین بار در ایران طراحی و تولید شده است.

وی گفت: بخشی از معادن ما دارای سنگهای هماتیتی است و هم اکنون در باطله های معادن سنگ ها سنگ های هماتیتی وجود دارد که با تولید تجهیزات جدید توسط شرکت فکور مغناطیس اسپادانا عیار باطله ها بین ۳۰ تا ۵۰ درصد افزایش یافته است .

رسول قضاوی رئیس فروش شرکت فکور مغناطیس اسپادانا در این میزگرد تخصصی با اشاره به تولید کنستانتره با روش‌های جدید افزود: برای کمبود آب در معادن در تولید کنستانتره به روش های خشک مطالعات خود را آغاز کردیم و تولید کنستانتره به روش جدید یونیت موبایل خود کشش را ارائه دادیم. قضاوی افزود: در این روش که به تکنولوژی های تولید کنستانتره به روش به روش خشک شناخته می‌شود مصرف آب به ازای هر تن تولید کنستانتره ۶۰ درصد کاهش یافته است و این می‌تواند در کاهش سرمایه‌گذاری‌ها در این بخش نیز تاثیرگذار باشد.

رئیس فروش شرکت فکور مغناطیس اسپادانا افزود: بر اثر بهره برداری اشتباه شکل زمین در معادن به هم می خورد و با استفاده از یونیت موبایل خود کشش در معادن پلاسری سبب می شود که هزینه های تولید در معادن کوچک کاهش یابد .

در ادامه این میزگرد علی شاکری رئیس مرکز تحقیق و توسعه شرکت فکور مغناطیس اسپادانا با بیان اینکه بومی سازی تجهیزات در کشور برای ما بسیار ضروری است گفت: چالش محدودیت ناشی از تحریم ها و کاهش وابستگی ارزی سبب شده که بومی سازی تجهیزات فرآوری در این شرکت در دستور کار قرار گیرد.

وی افزود: طراحی ساخت سرند ارتعاشی با ظرفیت ۱۴۴۰ تن تمام نیازهای ما را در معادن تامین می‌کنند و این سرند برای اولین بار در ایران طراحی و تولید شده است.

 وی گفت: تولید بخشی از تجهیزات معدنی در کشور کاملا بومی‌سازی شده است و شاید در جهان دو و یا سه کشور موفق به تولید رولر اسکرین هستند که در شرکت فولاد مبارکه نیز نمونه‌ای از آن مورد استفاده قرار گرفته و برخی از شرکت‌های فولادی نیز از این دستگاه استفاده می کنند.

وی تولید سنگ شکن مخروطی را از دیگر محصولات این شرکت اعلام کرد و گفت: نمونه تولید شده آن در کشور با ۸۵ تن ظرفیت هم اکنون در بسیاری از نقاط کشور فعال هستند و در مجموع ما توانسته ایم تاکنون ۱۳ پروژه موفق در طراحی و ساخت خطوط فلوتاسیون را در کشور عملیاتی کنیم.

مهدی اکبری مدیر پروژه شرکت فکور مغناطیس اسپادانا نیز در این میزگرد تخصصی افزود: برای رفع چالش افزایش هزینه های بهره برداری از قطعات یدکی و نگهداری آنها طرح جدید سیستم های انتقال مواد را ارائه داده‌ایم که در برخی از معادن کشور طول این سیستم ها به ۷ کیلومتر رسیده است و کاهش زمان تولید، کاهش وزن ۳۰ درصدی وزن سازه، کاهش هزینه های نصب و امکان گالوانیزه نمودن و افزایش ظرفیت حمل از مهمترین مزیت‌های طرح های جدید سیستم انتقال مواد شرکت است شایان ذکر است، اول کنفرانس تخصصی تکنولوژی های پیشرفته فرآوری سنگ آهن استیل پرایس با حضور کارشناسان، مدیران  صنایع فولادی و مدیران صنایع معدنی روز هشتم اسفندماه سال جاری در هتل پارسیان استقلال تهران برگزار می‌شود.

 

دیدگاهتان را بنویسید