229305

با تلاش واحد کنترل کیفی فولادسازی محقق شد؛

افزایش رضایت مشتری با بازرسی انبارهای روباز در شرکت فولاد مبارکه

دنیای معدن: فورمن بازرسی تختال گفت: واحد کنترل کیفی فولادسازی شرکت فولاد مبارکه با بازرسی انبارهای روباز، ضمن افزایش رضایت مشتریان، زمینه آماده‌به‌کاری و حمل محصول با کیفیت به مشتریان را فراهم ساخت.

به گزارش دنیای معدن، امروزه جلب رضایت مشتریان به‌عنوان یکی از عوامل مهم در حفظ و بقای سازمان‌های تولیدی محسوب می‌شود و سازمان‌های پیشرو در جهان رضایت مشتری را به‌عنوان یک فرهنگ در تمام سطوح سازمان پذیرفته‌اند. به همین منظور واحد کنترل کیفی فولادسازی شرکت فولاد مبارکه با بازرسی انبارهای روباز، ضمن افزایش رضایت مشتریان، زمینه آماده‌به‌کاری و حمل محصول باکیفیت به مشتریان را فراهم ساخت.

صفرعلی بگی فورمن بازرسی تختال با اعلام این مطلب افزود: با توجه به نقش واحد کنترل کیفی در حفظ و افزایش رضایت مشتری و همچنین با راه‌اندازی ماشین ۵ در سال ۹۴ در واحد فولادسازی، جهت تولید محصول صادراتی به‌صورت تختال، واحد کنترل کیفی فولادسازی با شتابی مثال‌زدنی شرایط و دستورالعمل‌های کاری موجود را به سمت نوگرایی تغییر داد.

وی تصریح کرد: در حال حاضر و به‌طور میانگین ماهیانه ۱۰۰ هزار تن تختال در سبد صادرات فولاد مبارکه قرار گرفته که این محصولات به ۷ انبار مختلف با وسعت ۱۴۰ هزار مترمربع انتقال داده شده و پس از بازرسی چشمی با توالی ۱۰۰ درصد بازرسی، آماده بارگیری و حمل به مقصد مشتری می‌گردد.

فورمن بازرسی تختال خاطرنشان کرد: پس از اتمام بازرسی، گزارش مربوطه ازجمله تعداد بازرسی انجام‌شده، نوع عیوب ماشین تولیدکننده، کیفیت و... به مسئول قسمت ارجاع داده‌ می‌شود تا موردبررسی قرار گیرد و سپس این اطلاعات جهت رفع و کاهش عیوب در اختیار واحد تولید قرار می‌گیرد.

صفرعلی بگی یادآور شد: روباز بودن انبارهای مذکور و وجود شرایط مختلف جوی ازجمله گرمای تابستان، سرمای زمستان، بادهای پاییزی و... و از طرفی پراکندگی محصولات، حجم بالای کار و همچنین حساسیت ویژه مشتری به محصول درخواستی، حساسیت کار را برای کارکنان واحد کنترل کیفی دوچندان می‌کند.

فورمن بازرسی تختال تصریح کرد: پس از شروع فعالیت کنترل کیفی فولادسازی در بخش صادرات از سال ۹۴ تا سال ۹۹ در انبارهای روباز و طبق گزارش واحد مشتریان، رضایت از کیفیت محصول در مقایسه با رقبا از ۸۰ درصد در سال ۹۴ به ۹۰ درصد در سال ۹۹ و درصد محصول مطابق با سفارش مشتری از ۸۹ درصد در سال ۹۴ به ۹۷ درصد در سال ۹۹ افزایش داشته است که این مهم با تلاش همکاران در واحد کنترل کیفی فولادسازی محقق شده است.

وی در پایان از همکاری مدیریت کنترل کیفی، رئیس کنترل کیفی فولادسازی و همراهی ناحیه فولادسازی تشکر و قدردانی کرد و بر بهبود مستمر و پایدار و ارتقای سطح رضایت مشتری و همچنین افزایش کیفیت محصول با تلاش مضاعف کارکنان اظهار امیدواری کرد.

 

دیدگاهتان را بنویسید