229312

مسئولیت اجتماعی؛ رویکرد جاری در هلدینگ آتیه فولاد نقش جهان و شرکت‌های زیرمجموعه

دنیای معدن: هلدینگ آتیه فولاد نقش‌جهان، به عنوان یکی از هلدینگ‌های وابسته به شرکت فولاد مبارکه در راستای تحقق شعار سال همواره به ایفای مسئولیت اجتماعی مصمم بوده است.

به گزارش دنیای معدن؛ مفهوم مسئولیت اجتماعی سازمان یا (CSR)، شامل موضوعاتی مرتبط با رفتار سازمان در محیط اجتماعی بوده و فراتر از قلمروهای صرفا اقتصادی است که سازمان‌ها به طور سنتی با آن‌ها در ارتباط هستند. وقتی زمینه‌ای را در نظر می‌گیریم که به طور خاص اقتصادی نیست، کسب و کارها با مجموعه‌ای از حقوق و مسئولیت‌های مرتبط با جامعه‌ای که آن‌ها را در برگرفته است، روبرو می‌شوند که به آن‌ها اجازه نمی‌دهد تا تنها بر روی مدیریت اقتصادی به منظور دستیابی به اهداف خود تمرکز کنند. مسئولیت اجتماعی شرکتی فراتر از به‌دست آوردن سود اقتصادی تنها است و بهبود رفاه جامعه را شامل می‌شود و از آن دفاع می‌کند و نیازهای جامعه‌ای از بازیگران اجتماعی را برآورده می‌کند. در یک جمله شاید بتوان گفت مفهوم مسئولیت اجتماعی این است که کسب‌وکار مسئولیت مستقیمی برای تبدیل دنیا به مکانی بهتر دارد.

با تعاریف مذکور، شرکت آتیه فولاد نقش جهان در ۲۷ فروردین ماه سال ۱۳۸۶ شمسی تأسیس و در فهرست شرکت‌های سهامی خاص در اداره ثبت شرکت‌های اصفهان به ثبت رسید. این شرکت، به عنوان یکی از هلدینگ‌های وابسته به شرکت فولاد مبارکه در اجرای استراتژی سازمانی و استراتژی برند خود، علاوه بر مأموریت اصلی در زمینه تأمین، فروش و خدمات محصولات فولادی در سطح کشور با گسترش حوزه فعالیت خود به بخش تولید، هم اکنون در زمینه تولید ورق های پوشش دار، تولید و عرضه انواع پودرهای میکرونیزه بنتونیت، آهک کلسینه و هیدراته و همچنین بورس و صادرات محصولات فولادی با داشتن ۲۰ شرکت فرعی و وابسته فعالیت می‌کند.

شرکت آتیه فولاد نقش جهان از ابتدای سال تاکنون در راستای تحقق شعار سال، مسئولیت اجتماعی را در صدر اهداف خود قرار داده است و علاوه بر مشارکت در آیین گلریزان زندانیان جرائم غیرعمد به ۸۰ خانوار نیازمند خیریه افتخار جاویدان ماندگار یاری رسانده است.

این شرکت در راستای ایفای مسئولیت اجتماعی با کمک به زلزله‌زدگان فین، به مؤسسه خیریه توانبخشی محمودیه اصفهان ویژه نگهداری شبانه روزی معلولین ذهنی تحت نظارت سازمان بهزیستی استان اصفهان هم کمک کرده است.

از دیگر اقدامات شرکت آتیه فولاد نقش جهان، در راستای ایفای مسئولیت‌اجتماعی می‌توان به کمک انجمن پیشگیری و درمان سرطان و کمک غیرنقدی به مؤسسات خیریه اشاره کرد. همچنین ساخت درمانگاه در شهرک صنعتی بیستون، کمک به خیریه امام رضا(ع)، کمک به آسایشگاه خیریه کهریزک، کمک به خیریه فرزانگان، اهدای ملزومات بهداشتی، ماسک و الکل، به مناطق محروم استان، خرید کارت پستال نوروز ۱۴۰۱ از محک مؤسسه خیریه حمایت از کودکان مبتلا به سرطان از دیگر اقدامات شرکت آتیه فولاد نقش جهان در راستای مسئولیت‌های اجتماعی بوده است.

 

دیدگاهتان را بنویسید