228766

پیش‌بینی پرداخت غرامت ۶۵/ ۱ میلیارد دلاری غول معدنی برزیل

دنیای معدن: مارسلو کلاین، مدیر ویژه بازسازی و توسعه شرکت واله روز جمعه در گفت‌وگو با رویترز اظهار کرد، این شرکت برزیلی انتظار دارد در سال ۲۰۲۲ حدود ۹ میلیارد رئال برزیل (۶۵/ ۱ میلیارد دلار) برای غرامت مربوط به شکست سد برومادینیو هزینه کند. این در حالی است که این مبلغ شامل پرداخت غرامت‌های فردی نیست که این شرکت در حال مذاکره با شاکیان پرونده برای تعیین مقدار آن است. این سد باطله ۲۵ ژانویه ۲۰۱۹ در ایالت میناس گرایس برزیل فروریخت و موجی از گل و لای را به راه انداخت که ۲۷۰ کشته بر جای گذاشت و در عین حال جنگل‌ها، رودخانه‌ها و جوامع محلی را نیز ویران کرد.

 به گزارش دنیای معدن، به نقل از ماینینگ ویکلی، مارسلو کلاین خاطرنشان کرد: یکی از اولویت‌های اصلی شرکت واله برای سال جدید کمک به آتش‌نشانان برای یافتن اجساد آخرین قربانیان این فاجعه است. علاوه بر این، وی گفت: واله به دنبال بازپس‌گیری اعتماد جامعه است و نه تنها غرامت این فاجعه را پرداخت خواهد کرد، بلکه در ایجاد بهبود شرایط و توسعه مناطقی که در آن فعالیت می‌کند نیز مشارکت خواهد کرد. او در یک مصاحبه ویدئویی گفت: ما باید روی این اعتماد متقابل که متزلزل شده و از بین رفته است کار کنیم. ما در حال ایجاد راهی برای احترام به افرادی هستیم که جان باخته‌اند.

 به گفته کلاین، از سال ۲۰۱۹، این شرکت حدود ۱۸ میلیارد رئال برزیل به عنوان غرامت و جبرانی برای آسیب‌های اجتماعی و زیست محیطی پرداخت کرده است. علاوه بر این، نزدیک به ۱۲ هزار نفر با شرکت واله قراردادهای غرامت مدنی و کارگری منعقد کرده‌اند که در نتیجه آن بیش از ۶/ ۲ میلیارد رئال به آنها پرداخت شده است.

سال گذشته، این شرکت معدنی با دولت میناس گرایس، دادستان عمومی ‌ایالتی و فدرال و دفتر وکلای عمومی‌ که اقدامات جاری را در این خصوص اداره می‌کند، قرارداد جبران کامل خسارت امضا کرد و به اقدامات حقوقی جمعی پایان داد. از سوی دیگر، توافقات فردی به طور جداگانه با آسیب‌دیدگان این حادثه انجام می‌شود. در ژانویه ۲۰۲۰، دادستان‌های ایالتی، فابیو شوارتسمن، مدیر اجرایی سابق معدن و ۱۵ نفر دیگر را به دلیل فاجعه سد به قتل متهم کردند، اما دادگاه حکم داد که مسیر این پرونده باید از طریق دادگاه فدرال به جای دادگاه ایالتی ادامه یابد. هفته گذشته، دادستان‌های ایالت میناس گرایس به دلیل حکمی‌ که پرونده را به قوه‌قضائیه فدرال منتقل کرده بود، به دادگاه عالی کشور (STF) درخواست استیناف دادند. در ماه نوامبر، پلیس برزیل اتهامات جنایی متعددی را علیه شرکت واله و TUV SUD آلمان به دلیل فروریختن سد وارد کرده است. واله گفت هیچ اطلاعاتی که نشان دهد این سد شکست خواهد خورد نداشته است. دادستان‌های فدرال اکنون توصیه‌های پلیس را بررسی خواهند کرد. شرکت TUV SUD یک شرکت فعال در زمینه ارائه راه‌حل‌های ایمنی، امنیت و پایداری است. در طول ۱۵۰ سال گذشته، این شرکت از طریق مجموعه‌ای جامع از خدمات تست، صدور گواهینامه، ممیزی و مشاوره به شرکا و مشتریان خود ارزش افزوده است. اهداف اصلی TUV SUD محافظت از مردم، محیط زیست و دارایی‌ها در برابر خطرات مرتبط با فناوری، پیشرفت در جامعه و مشاغل است که پروژه سد باطله واله یکی از مهم‌ترین و بزرگ‌ترین فعالیت‌های آن بود. 

 

دیدگاهتان را بنویسید