222322

افرایش 2.5 دلاری قیمت سنگ آهن/بازار در شوک افزایش و کاهش قطع برق فولادسازها در دوگانگی بسر می برد

دنیای معدن: معاملات آتی سنگ آهن در میان تمایلات نزولی بازار در پی سهمیه بندی برق که تولید فولاد و تقاضای مواد اولیه را محدود کرده همچنان در حال کاهش است.

به گزارش "دنیای معدن"معاملات آتی بورس کالای دالیان (DCE) برای تحویل در ماه ژانویه در جلسه معاملاتی امروز پنجشنبه 14 اکتبر با 2.37 درصد یا 18 یوان (2.80 دلار) کاهش روزانه به 740 یوان در هر تن (115 دلار) رسید.

با این حال، معاملات آتی میلگرد 1.02 درصد یا 56 یوان (8.70 دلار) بالا رفت و 5,530 یوان در هر تن (858.75 دلار) در طول جلسه معاملاتی صبح امروز شد.

اگر مقامات چینی بخواهند امسال سهمیه "تولید فولاد" را به گونه ای عملی کنند که فراتر از یک میلیارد و 65 میلیون تن ثبت شده در سال 2020 نرود می بایستی تمایلات بازار به دلیل کاهش کمتر تولید مورد انتظار فولاد در سه ماهه چهارم سال همچنان کاهشی باقی می ماند و میانگین تولید فولاد به 77 میلیون تن محدود شود.

 برای دستیابی به اهداف تا پایان سال، محدودیت های سختگیرانه فولادی یا سیاست های سهمیه بندی برق در استان های چین مانند نینگشیا، شانشی، جیانگ سو، یونان، گوانگشی، گوانگدونگ و فوجیان لازم است عملیاتی شده و اعمال گردد.جعفری طهرانی

با این حال، به دنبال اصلاح اخیر قیمت سنگ آهن، تحقیقات بیشتری درباره محموله های دریایی انجام شد. به دلیل حاشیه سود مناسب فولاد، مصرف کنندگان نهایی به محموله های متوسط عیار   مانند محموله های فاین Mac و محموله های فاین عیار بالا علاقه مند شده اند.

در همین حال با شروع مجدد فعالیت کارخانه های فولاد در استان جیانگ سو، پیشرفت هایی در تولید فولاد ایجاد شده اگرچه بازار نگران است که قطع برق ممکن است ضریب بهره وری را محدود کند.

چشم اندازهای بازار برای لامپ مختلف است چراکه برخی از فعالان تجاری انتظار دارند که پرمیوم لامپ به دلیل محدودیت سینترینگ زمستانی بهبود یابد، اما قیمت بالای کک افزایش و مصرف لامپ در کوره های بلند را محدود می کند.

 

دیدگاهتان را بنویسید