242032

ارزش بیش از ۱۳۰ میلیارد ریالی صنعت زغال سنگ در بازار سرمایه

دنیای معدن-کارشناس بازار سرمایه گفت: ارزش بازار صنعت زغال سنگ در بازار سرمایه بالغ بر ۱۳۱ هزار میلیارد ریال است. بازدهی ماه گذشته آن در بورس ۲۶%+ بوده است.

به گزارش دنیای معدن، مجتبی ترکی در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار حوزه بورس خبرگزاری صداوسیما گفت: در بازار سرمایه ۴ شرکت زغال سنگ در بورس پذیرفته شده اند و معاملات نماد آن‌ها روزانه صورت می‌گیرد.

وی افزود: زغال سنگ در جهان بعد از نفت و گاز به عنوان مهمترین منبع انرژی محسوب می‌شود. از زغال سنگ به عنوان اصلی‌ترین سوخت برای برق در جهان استفاده می‌شود.

این کارشناس بازار سرمایه گفت: در یک ماه گذشته قیمت زغال سنگ به دلیل افت تقاضا ۲۰ درصد کاهش داشت که این عدد در یک سال گذشته به ۵۵ درصد کاهش رسیده است.

ترکی گفت: دلایل اصلی کاهش این قیمت زغال سنگ را زمستان نه چندان سرد به ویژه در آمریکا و اروپا است و همچنین  کاهش قیمت گاز طبیعی وابستگی به زغال سنگ برای تولید برق هم کاهش یافت و در نتیجه شاهد افت قیمت بوده ایم.

افزایش سرمایه گذاری‌ها در این صنعت و استفاده از تکنولوژی‌های روز دنیا در کنار از بین رفتن قیمت گذاری دستوری، به عنوان عوامل مهم در رونق این صنعت به شمار می‌آید.

 

دیدگاهتان را بنویسید