240058

مدیرعامل شرکت صنعت فولاد شادگان در گفتگوی اختصاصی با دنیای معدن مطرح کرد:

ضرورت افزایش ظرفیت های تولید گاز و برق/تاکید بر مصرف بهینه گاز در واحدهای فولادی

دنیای معدنمدیرعامل شرکت صنعت فولاد شادگان بر مدیریت صحیح و بهینه مصرف گاز در شرکتهای فولادی تاکید کرد و گفت: برای رفع این مشکل افزایش ظرفیت تولید گاز و برق برای مصرف واحدهای بزرگ صنعتی و فولادی در کشور ضروری است.

« حسین کهزادی » در گفتگوی اقتصادی اختصاصی با خبرنگار دنیای معدن، افزود: تولید فولاد کشور بر اساس منابع غنی گاز طراحی و توسعه پیدا کرده است، بنابراین گاز و برق جزو منابع مهم مورد نیاز و اساسی برای تولید فولاد کشور محسوب می شود.

مدیرعامل شرکت صنعت فولاد شادگان بیان کرد: قطعاً کاهش آیا اعمال محدودیت در عرضه گاز و برق، لطمه بزرگی به میزان تولید محصولات فولادی در کشور وارد می کند.

 کهزادی افزود: در حال حاضر عملاً به جایی رسیدیم که فولادسازان کشور هشت ماه از سال را تولید می‌کنند و این با توجه به هزینه های سرمایه گذاری هایی که انجام شده مضرات زیادی به صنعت فولاد کشور وارد کرده است.

 کهزادی اظهار داشت: با توجه به کمبود گاز هم اکنون تقریباً یک سوم ظرفیت تولید فولادسازان متوقف شده و این خسارت زیادی را به فولادسازان وارد کرده است.

مدیرعامل شرکت صنعت فولاد شادگان یادآورشد: کار به جایی رسیده است که در تابستان واحدهای صنعتی و فولادی با محدودیت برق و در زمستان با محدودیت گاز مواجه هستند و این به زنجیره تولید فولاد کشور صدمه می زند.

وی گفت:  در چند سال اخیر کمبود انرژی، واحدهای فولادی را با چالش‌های اساسی مواجه کرده است و اشتغال صنعت را نیز تحت تاثیر قرار داده است.

کهزاد بیان کرد: صنعت فولاد کشور اشتغال‌زایی زیادی برای مردم به وجود آورده است و بخش زیادی از اشتغال کشور را صنایع معدنی و فولادی بر دوش می کشند ولی این محدودیت ها ما را دچار تعدیل می کند.

مدیر عامل صنعت فولاد شادگان اظهار داشت: کمبود گاز و کاهش تولید سبب می شود که بیکاری بیشتری در واحدهای صنعتی به وجود آید، لذا برای جلوگیری از این مسئله دولت و مسئولان باید فکر اساسی بکنند.

کهزادی تاکید کرد: وظیفه وزارت نیرو و نفت این است که به سمت توسعه ظرفیت های تامین آب و برق و گاز بیشتر بروند چون در سال‌های اخیر به این مسئله توجه نشده، لذا فولادسازان به سمت تاسیس نیروگاه رفتند تا برق مورد نیاز خود را تامین کنند.

مدیرعامل شرکت صنعت فولاد شادگان تصریح کرد: اما در زمینه تامین گاز توسط فولادسازان شرایط متفاوت است و این برای فولاد سازان امکان پذیر نیست زیرا گاز در انحصار شرکت ملی گاز ایران است.

 

دیدگاهتان را بنویسید