241651

طی سال مالی مجتمع فولاد صنعت بناب محقق شد؛

بیش از 702 هزار تن تولید فولاد / 26 هزار تن صادرات محصولات فولادی

دنیای معدن: میزان تولید در مجتمع فولادصنعت بناب در 9 ماه منتهی به پایان آذر 1401 با وجود مشکلاتی همچون قطع برق و گاز، در مجموع به 702 هزار تن رسید که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل بیش از 10 درصد افزایش داشت.

به گزارش دنیای معدن از روابط عمومی گروه مالی گردشگری، این میزان تولید مجتمع در خطوط ذوب و نورد برابر با  389 هزار تن و در بخش ذوب و تولید شمش فولادی 313 هزار تن بود.

میزان صادرات مجتمع فولاد صنعت بناب در 9 ماهه امسال نیز هر چند با موانعی مواجه بود اما این شرکت موفق شد در مجموع 26 هزار تن صادرات داشته باشد.

مجتمع فولاد صنعت بناب امسال در چند نمایشگاه خارجی حضور یافت که از جمله آنها در بازار عراق با هدف حفظ و گسترش بازار و ایجاد کانال‌های ارتباطی جدید فروش محصول بود. همچنین در ترکیه به جهت وجود بازار و ارتباط ریلی، زمینی و دریایی برای صدور محصول به کشورهای مجاور آن و حضور در کشور آذربایجان به جهت فرصت ایجادشده در خصوص بازسازی و ارتباطات تجاری برای صدور محصول به کشورهای حاشیه خزر انجام شد که هم به لحاظ معرفی شرکت و هم جذب مشتری نتایج مثبتی داشت.

با توجه به نامگذاری امسال به "تولید، دانش بنیان و اشتغال‌آفرین"، همکاری با شرکت‌های دانش بنیان برای تامین نیازهای فناورانه در مجتمع فولاد صنعت بناب آغاز شده و در مبحث انرژی و تکنولوژی دنبال می‌شود. همچنین در واحدهای مهندسی، تحقیق و توسعه و تولید محصول با هدف تولید محصولات دارای ارزش افزوده بالا و اقدامات مقدماتی مبنی بر فعالیت های دانش بنیان در خود شرکت هم شروع شده است.

مجتمع فولاد صنعت بناب همچنین امسال در راستای برنامه ریزی‌های انجام شده برای تولید محصول با ارزش افزوده بالا، با توجه به نیاز بازار، تولید میلگرد با گرید 10 (AIII) که بازار مصرف مناسبی دارد، را آغاز کرده است.

مجتمع فولاد صنعت بناب در حال حاضر با نام تجاری شاهین بناب محصولات فولادی خود را در بازارهای داخلی و خارجی با کیفیتی مطلوب و مطابق با استانداردهای روز دنیا عرضه می‌کند.

 

دیدگاهتان را بنویسید